Thursday, December 20, 2012

semua harus berbayar...

Zaman skang..ape aje smua harus herbayar...disebahkan smua slalu berbayar...aku kadangkala tahap orang tolong aku sket...ujungnya aku musti tanye brape ek nak byr upah sblum aku ckp trima kasih....klu die cakap takpe..alhamdulillah...aku akan ckp tima kasih banyak ye....


Kisah nak cter...disebabkan aku ckgu skolah..cuti bulan disember mmg iman khadijah tak perlu antor ke nursery....jadik kite tak perlu bayar tuk bulan disember...ye takkk...yahuuuu...aku dh mention kat en suami yuran iman bulan disember byar kat aku je sbb aku jg iman full time.,.ada gak bertambah gaji aku,...hehehe...


Kisah...walaupun cikgu cuti tapi kite boleh dipanggil brtugas oleh pihak skolah...mane leh sonang2 ajo...maklomlq...klu dah name skola...biasa ckgu la kene wat smua keje...cth...cat skolah,wat mural n latest...cop buku teks daaaa.....maklomlq...kssr yang baru ni buku teks tahun 3 dah asa yg baru...sempat gak aku skodeng isi dalaman yang menarik perhatian aku nak ngajor...plus rencana mengenai pandalela yg menang renang aritu pon dah diwartakan dalam buku teks bahasa malaysia taun 3.....


Kesahhh...amende yang aku kene byrr....bile dh kene g skola...takkan la nak mengelek anak....jadi aku pon pk...anta la nursery...skang dah kire nak abis bln 12 la kan...aku pon ingat nk antor la 2,3 ari...sblom antor...aku call dulu n tanye rate..jwpan...byr mcm biase iaitu byr full...owhhh...sungguh kecewa aku dgr lelagi aku tau anak aku senang nak dijaha...pada aku...macam x berlebih kurang plak...maklomla...klu cuti skola...aku x antor...xde la plak nk claim blek...ada setgh nursery gune punch card..mana2 hari yg xde..money return....tu lom kire aku lmbat n antor ari sabtu lagi...extra chargee lagi...last2 aku hangkut je iman g skola...bagi die main...aku wat keje...duit yg patot aku byr tu aku belikan aje ape2 makanan yg boleh kenyangkan die...bile camnie...hati aku slalu berkata sendiri...bile skolah aku nak wat nursery tuk anak2 cikgu ek....


Iman yang memang suke main....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...