Thursday, December 20, 2012

Wehhh...lajunye leh upload gambo...slalu lambat ya amat...bile dah laju aku pon sronok lw nak upload lelagi bile pae cakap...klu takde gambo...die xsemangt nak bc blog aku....ahakksss....


Weh long..,ko nak cter pe plak...kali ni nak cter dasat tak sarapan pagi aku...sarapan di mana...
Sarapan di rumah tau...ape yang dasat....

Disebabkan aku mmg suke g pasar borong jadi mmg aku akan dapat bahan mentah dgn harga yang murah...tu sebab perlu on fridge sampai 2 bijik...lagi satu aku lak jenis orang yang selalu pk...rugi ooo klu tak beli....tu sebab aku akan ambil masa setengah hari n dok bersila depan talam tuk siang ikan....

Laki aku dah mention...die dah gemokk...sbb aku asik masak n die perlu makan....aku cakap takpe gemk sebab makan masakan aku sbbnye aku tak letak aji...
Mau la tak gemok...( aku pon sama)....setiap pagi aku akan masak 3 lauk...n die perlu makan...nanti sebelum laki aku blek keje...aku akan masakkan lagi satu lauk tambahan...

Ni sarapan kami pgi tadi...syur cndawan cmpur brokoli,sotong kicap n ikan bilis salai berlada.,,,



P/s ikan salai bilis amatlah sedap ye...boleh didapati di pasar pagi kat temerloh...origional from indonesia...aku beli tuk stok setaun...kirim kat pkcik aku yang bongsu...korang smua should try...,should ok...daaaaaa....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...