Wednesday, December 19, 2012

it's a private number

Becoz it's a privete number,so aku takleh detact semula dari mane orang yang call...citernye cenggini....


Kite memang akan selalu dapat call drp mane2 institusi or sykt2 yg related dgn our life rite.,,contoh astro...remind ade tunggakan...bank...remind byr cdt card cepatan....sykt itu ini promote their service...tu blum cter psl org insurans lagi....tak cukup call...tunggu kat bilik guru pun ok...nasib baik tak ekstrim melampau pergi rumah ke rumah...mungkin orh lain penah..tapi rumah aku lom penah..,cume penah la dulu skali org nk wat mlm dtg umah...tapi mmg aku tolak sekeras2nya
?..


Kisahnye smalam aku ada dpt 2 call private number...so nak call semula memang takleh la....so..aku buat dek...then tak lma apas tu...dapat blek call tu tulih private number gak

?masa tu kpala aku dh melayanh2....ngantuk...breastfeed iman khadijah,anak tdo


Mak pon tdo le jawabnye...aku pon pick up the phone...then...die pun ckp...ini puan siti aishah ke...yup aku jawab....then die kenalkan diri
?.aku tak ingat namenye sape...tapi die dr maybank...bg tau aku ni ada akaun maybank,visa card la ape la bagqi...masa tu aku loud speaker aje....tak larat pon nk ltak phone kat tinger..hp baru ni berat sket...hehehe...

Die pon ckp la...mmg gaya nk ckp byk,....memula aku xkp la iye...iye...pastu aku taklarat ckp...aku diam je...n die ckp la sorang2...skali die prasan die ckp sorang....die tanye aku lagi....aku diam je...tapi aku mndgr....aku mmg slalu wat gitu klu memane org call espcly yg promo brg...tp aku respect diorg coz ok je brckp...biasa klu aku senyap je..,diorg akan ckp tima kasih krama mndgr....tapi yang maybank ni...tau ke die ckp ape...die ckp kat kwn sblah die...aku letak phone...pastu dgn kuatjye die maki aku...ckp...ko ni bodoh la...pegi mampus...lg die ckp pe aku xdgr...tp word bodo n g mampus tu mmg aku dgr....uishhh...tergezut aku...terus bolat mata aku...nak jwb blek...die dh ltak phone.....aku pon xpenah ckp gitu wpun aku pon mmg slalu jumpe org.....

Harapan aku,maybank ada simpan rekod perbualan aku dgn staffnye tu,n mungkin leh call aku blek kot tuk mibtak maap ke...cehh...vvip sgt le aku ni...tapi ni la first time dlm idup aku kene maki camtu...memang sungguh memeranajjatkan lelagi maybank satu nama besar n aku pon sbnrnye agak suke berurusan dgn maybank....moral of d story...pada yang menhecall aku yu...sila muhasabah diri la...dah itu mu punye keje..nak kata aku maki..takde sepatah pon yang aku maki...aku cum3 diam...slalu org akan tanye..leh saya ckp dgn puan sebentar untuk 3 minit...yang ni takde....,moga allah saja yg mampu membalasnya..amim....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...