Friday, May 6, 2011

Skolah sweet Skolah....


  • Aku tengah menghitung2 hari nak balik sekolah balik...ari senin ni dah naik skolah balik...i amik 2 bulan ajer cuti..maklom...cuti bersalin dibagi 300 hari tuk kakitangan kerajaan...leh nak amik 3 bulan...tapi ada sikit sebab musabab yang aku amik 2 bulan...



  • First...sebab sekolah pun kejap je...separuh hari...aku pon dah belajar sket2 n penah try beberapa kali iman waktu pagi sampai time balik sekolah...alhamdulillah...waktu tdo iman memang pagi...waktu mainnye ialah petang sebelum mandi n malam...kekalkan ye iman....sampai anak ibu leh merangkak..nanti dah merangkak takyah tdo selalu dah..ibu ok je..ibu kan rock...



  • Second....sebab skolah pun berapa minggu aje pastu dah cuti balik...rugi aje...untuk pengetahuan...klu cuti dalam pantang...bile ada cuti sekolah...die tolak aje....rugi aje klu bersalin bulan disember....hehe....tapi bulan mac ni memang banyak katil spital kosong....kuikui....



  • Third.....mane tau Allah nak bagi rezeki anak den ramai....semuanya daripada Allah...den terima...rezeki yang dah dapat sampai sekarang pon rase syukur yang tak terhingga...agungnya kekuasaan Allah S.W.T.......orang kata sediakan payung sebelum ujan...kite pon tak tau rezeki kite kemudian hari nanti camner....jadi sentiasalah beringat n ikutlah resmi padi yang sentiasa tunduk kat bawah....bak kata tok su iman....klu kite pakai keta...tengok orang yang pakai moto....supaya kite sentiasa bersyukur....woo pun ada pesan...Allah tak suka klu kite terlalu nak bersenang2 sangat...untuk makluman...bile cuti bersalin dah terlebih 300 hari..kene ambik cuti tanpa gaji untuk the next....



  • Apa2pun....selamat kembali bekerja cikgu echah...semoga selamat semuanya...amin....

P/S...Atuk Meru Iman cakap kat opahnye....aku tak dengar sore iman menangis pun...baiknye die....tak meragam...2 hari aku kat umah budak2 tu...tak dengar langsung sore iman nangis,...yang akak jiran belakang plak...bile nak dengar sore imannye nangis chah....akak tak dengar sangat pon...aku pon cakap...anak dara kite anak dara pemalu le kak...kuangkuangkuang....


Kesimpulan..ni orang bagi petua kat aku include guru mengaji aku dulu ( makcik sarah )...bacakan alam nasrah ke ubun2 n dengarkan ke tinger baby selalu n niatkan tuk ape...insyaallah...jarang meragam...


ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...