Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru 2011


  • Ikut2 hati den mau aje cuti ari ni...maklom le esok kan cuti hari wesak...pastu yang den plak sibuk balik umah kat Meru...sampai ponteng camping...mintak maap ye Cikgu Rosli...(jangan bagitau cikgu Rosli tau )...



  • Bila balik umah sendiri memacam le nak buat...tapi sempat lagi menengok baby irfan...alalala...pakcik naim jeles la irfan...siap cakap dengan acik echah...die pun pasni nak baby boy....nak suh kawankan ngan iman....yang aku dah tau penat, ayah iman cakap...amik je la hamper memane bagi kat Irfan...tetap degil acik echah...sebab acik echah tau..irfan sure kene gune banyak losyen..wipes..macam iman jugek...hamper siap comel2 sangat bahan2 menghandsomekan irfan tu....anyway...congrats irfan+ayah+mama selamat lahir ke dunia...moga jadi anak yang soleh....



  • Cerita sket pasal hari guru...balik je pas abis cuti pantang dua bulan...ibu iman dok tengok paper work hari guru..maklom aje...ajk penyibuk badan kebajikan sudah kembali...tengok situ...owh..nama juru acara dikosongkan..diam2 aje....alasan...baru lepas pantang...tak larat cakap banyak..tapi tetap alasan tak diterima...tu sebab den tak jadi amik cuti ari senin...



  • Selalu ape alasan yang sebabkan den yang kene jadi mc...alasannya sebab aku leh transform majlis jadi agak ceria..ye ke???aku pon tak tau la....maklomlah...guru penjana transformasi..ala2 jadi transformer le aku ni...



  • Tapi agak tak berapa reti mau transform lagi2 nak bagi gimik bagi budak senyap...idea memang blank banget taun ni...baru sorang anak...banyak benar urat aku putus agaknye...last year gimiknye just pantun kelakar2 n aku menyanyi...tapi kali ni..payah je nak dapat idea...



  • Tapi last2 dapat jugak idea..gimiknye main teka2 cikgu dot..dot..dot...gune karangan budak je....budak kat sangat sincere bile tulis karangan....Tajuknye cikgu yang saya sayangi...



  • Antaranya....Saya sangat sayang cikgu dot..dot...dot...kerana beliau seorang guru yang tegas...sebelum belajar,beliau akan menyuruh kami berdiri dan menyoal kami...Siapa yang boleh menjawab akan disruruh duduk dan yang tidak boleh menjawab akan dikahwinkan tipu-tipu.....



  • Ikhlas tak tu/....Ikhlas abis kan,....tu satu contoh je...nanti bile2 aku update lagi isi2 karangan yang marvelous yang kononnye untuk pertandingan sempena hari guru...



  • Semalam jugak...time we all balik dari Meru...masa tu dah malam pon....penuh kedai2 2 hengget ngan budak2 and mak n bapak2 budak...aku pon gelak...sure cari hadiah last minute.....Aku selalu pesan dengan anak murid aku...klu nak bagi hadiah kat aku...bagi pen merah sebatang pon cukup...aku tak brape suke balang2 kaca n perhiasan..kuikuikui...tapi bile anak murid dah bagi...ikhlas tanda hati diorang terima je la....kesannya taun ni aku banyak dapat kain batik...dah tinggi stok kain batik...macam tau2 aje anak2 murid yang cikgunye skang rajin berkain batik...tima kasih banyak atas segala hadiah...



  • Pasni aku update lagi la dengan gambar sekali..maklom aje...bile jadi mc ni...gambo memang banyak tak terkire..lelagi aku mc yang suke interpreme...tak malu sungguh..hehe...tata....

p/s...budak taun 6 dah pepandai nak ngorat cikgu echah ye skang...diorang lupe agaknye 9 bulan yang lalu perut cikgu echah bulat ke depan...sekali cikgu echah sergah...baru tau sket...kuengklueng....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...