Friday, April 22, 2011

Sakit Masa Dalam Pantang...


  • Hari ni alhamdulillah...rupe-rupenye dah abis pantang 44 hari....dah hari yang ke-45 pon...dah selamat pon minum air ibu kunyit plus halia bara...marvelous adios amigos....



  • Nak cter bukan pasal abis pantang...nak cter sakit masa dalam pantang...dalam hati terfikir aje...nape orang yang tak pantang elok je...nape aku yang kuat pantang kene gak/...kesimpulannya mungkin perut aku tak macam perut diorang...perut aku perut yang sensitif...perlu jagaan rapi agaknye...



  • First aku sakit lepas kenduri aqiqah iman yang pertama...iman kan dua kali aqiqah....aqiqah yang first...tengok kambing memang marvelous...aku dengan seleranya makan...then makan lagi...dan makan lagi...orang kata klu tengok orang yang dalam pantang makan gitu jangan ditegur...disebabkan ramainye yang menegur....esoknye aku sakit...sakit angin tak lepas...walawei...teruknye rase...iman very behave klu ibunye sakit....die boleh terima susu botol itu....sakitnye macam sakit kontraksi nak bersalin...penat acik bidan ngurut aku....akhirnya 2 hari selepas tu...kuar angin2 atas bawah yang tak lepas2 tu....kesimpulan...mak bidan ingatkan aku...ni pengajaran...jangan buat lagi ye long...aku pon dah tobat....tak tau ape yang salah..pisang abu ka...kambing ka....apa kah....pengajaran betul.....



  • Second...konon nak kempis perut cepat...punyelah...g pakai beautiful...siap cakap...wah...nape tak pk dari awal nak pakai beautiful...wat penat je pakai barut lilit2...lambat ramping...tengok pakai beautiful sehari...cepat ramping...tapi pakai beautiful sehari semalam....kesannya juga angin takmo lepas....mengongnye aku...tak kesian kat anak betul...dah la anak tu menyusu dengan awak...dah sakit...camnor.....padan muka aku...tu pengajaran yang kedua....



  • Third....selsema plus batuk....terjadi bile dah abis pantang....risau aku takut berjangkit dengan iman...tapi maybe panadol n ubat batuk yang aku makan dah meresap masuk ke iman jugak...alhamdulillah iman takde pape...moga2 kuat antibodi iman melawan segala penyakit...amin....

p/s...nenek aku kata...camner la ko ni nanti nak ngandung lagi...tak boleh sakit2 masa dalam pantang...jadikan semua sebagai pengajaran okeh.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...