Monday, October 25, 2010

Angan-angan kami...

  • Kami berangan2...aku n suami la ye maksudnye...berangan2 nak panggil ape pada kami berdua nanti...bile dah jadi ibu dan bapa....aku tanye suami aku..leh ke bang...dah mula angan2...suami aku jawab...leh je....angan2 kan pree....bukan kene bayar pon.....

  • Jadi kami pon berangan2 mau dipanggil ape nanti ye.....banyak pilihan...konon nak yang stylo la...moden la...tradisional la....soleh n solehah la...jadi mari tengok antara pilihan kalbu....

  • Ayahanda n mak yang....ni sebenarnya macam mau meniru cikgu sekolah aku...kak anita n suami.....anak2 they all panggil nda.....and mak yang...mak yang singkatan coz ayahandanye selalu panggil maknye ayang...jadi anak2 konpius...panggil la mak yang....ok ke???...ok gak kan...tapi suami aku kata tak best....

  • Daddy n mummy.....omputih....emm...macam tak layak je sebab daddynye kuat makan sambal belacan...so out jugek la....

  • Babah n mama.......tiru macam babah n mama aku lak....suami aku cakap takde identiti lak....

  • Abah n mak...dah tiru macam abah n mak mentua plak...pon takde identiti....

  • Akhir sekali suami aku cakap...kite gunekan ayah n ibu aje...klasik...tradisional...macam best.....aku memang suke dari dulu lagi teringin nak anak panggil ibu...ibu.....suami aku lak...rase teruja nak dengar anak pangil ayah...ayah...oh yah......hehe...

  • Sekian angan2 kami...moga bakal menjadi kenyataan.....aminn...

p/s...walaupun kerajaan bagi coti 3 bulan untuk we all...tapi bile mengenangkan yang sepanjang perkhidmatan leh 300 hari je...i amik 2 bulan je la cuti bersalin....alasan..pepaham sendiri la...hehe...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...