Wednesday, September 22, 2010

Tragis menjelang 1 Syawal...

  • Memang tragis 1 syawal kami tahun ni...first time ni raye sebagai isteri orang....kene gosok baju suami jugek pulek tu....tapi itu semua tak penting...yang penting paling tragis...di sebalik tabir baju raye aku....




  • Alkisah baju raya sepatutnye berwarna merah....sebab aku dah pon menghantar pada tailor sebelum puasa lagi...baju kaler merah...alkisah...takkan le takmo pakai sedondon kan.....tapi marahnye aku beberapa hari menjelang mau raye....



  • Jumaat kite dah raye....selasa aku g umah tailor...lum siap....rabu datang la amik...takpe...gua bagi chance ye kak...ari khamis baru gua amik.......g khamis.....petang ye....dari petang ke malam...ke tengah malam....last2 nye aku tunggu gak baju tu siap sampai ke 1.30 pagi...memang tragis raye taun ni...dan kesannya juga...malam tu jugak aku ngan suami g jugak carik baju siap.....

  • lastnye...taun ni udah tukau tema kaler baju jadi kaler coklat...baju aku dah serupa baju menikah la plak......nak carik baju aku yang menyebabkan suami aku bengang banget...itu tak kene...ini tak kene...ini simple sangat la...itu la...ini la....yang lastnye...ambik kau...sulam selambak.....atas bawah...haha...puas ati aku...raye kan......mesti mau sket lain....meh layan gambar raye part 1.....


  • Ok jugak ye pakai kaler ni...sekali sedondon dengan adik aku angah n nenek aku....same2 coklat....pagi raye angah je adik aku yang balik kampung awal...maklom rumah aku kat klang ada takbir raya.....raye kat kampung baru lah real punye raye....betul tak???ini lah tempat membesar dari kecik2 sampai dah besar.....

    • Kami sepupu sepapat yang ada di pagi raya bersama-sama memeriahkan rumah nenek aku.....moga berterusan begini....taun depan kite tambah ahli ye.....bak kata asu aku aka pakcik aku yang bongsu....semua single lagi ni...yang tak single yang kat depan je.....dua orang suami isteri itu.....

    • Aku, woo n encik suami.....sedondon kan????sayang woo...terima kasih kerana menjaga kami berdua yang nakal...hehe.....

  • Masa ni adik aku tanye.....weh...korang dah ade gambar berdua ke belum???haha...memang terlupa aku...rupenye taun ni aku dah kawen.....aku dan mengandung pon kadang2 aku terlupa...haha...sudah nampak itu perut ye.....hehe....jadinye....gambor raye part 1 ini...dengan sukacitanya aku dan keluarga mengucapkan selamat hari raya aidilfitri...maaf zahir batin......

p/s...jemput datang memeriahkan rumah terbuka aku,suami n woo di peket 60 pada hari sabtu ni...25/9/2010...menu istimewa atas request teman semengandungan...puan faeizah bahrin...ompok ikan n pulut kuning....gua kasik tambah lagi.....ompok daging sekali gua masak...dijemput hadir pada semua...tata.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...