Monday, September 6, 2010

Check up 13 weeks...

  • Lambat sungguh masa berlalu ye....dalam banyak2 bende yang kite buat...ada yang boleh kite cepatkan...ada juge yang kite boleh lambatkan...tapi apa yang telah ditentukan oleh S.W.T. yang perlu mengikut masanya...begitu tersusun prosesnya...proses pengembangannya....

  • Rasanya klu boleh diberi pilihan boleh cepat bersalin...mesti ramai ibu2 yang memilih jalan itu kan??haha...tapi inilah satu bukti kekuasaan Allah S.W.T. yang perlu kita syukuri dan laluinya....walau mabuk berganda-ganda...

  • Untuk kesekian kali aku g check up...as i mention before...ramai orang wat kad merah bile kandungan dah berusia 4 bulan...alasan....tak larat...mabuk...actually...mals nak g check up every month...ye tak???aku wat awal coz bimbangkan darah tinggi tapi doktor telah mengesahka...takde darah tinggi..tak perlu amik ubat...sile control pemakanan ye....

  • Sebelum g check up sempat gak suh mak bidan usap2 manja perut...serius aku tak tau kedudukan janin itu di mana...tapi setelah usapan lembut n manja,baby berada di sebelah kanan dan sekarang ia udah berada di tengah2.....dan babynye itu besar...haha...tengok ibunye la...ye tak....dan yang best....katanye ianye seorang baby boy...lagi best....mak bidan kata...ntah2 anak ko ni kembar la long...perghh...itu yang sangat menterkejutkan aku.....

  • aku bagitau mak bidan..saye scan...die cakap single je...mak bidan cakap lagi...besar ni babynye...kadang2 4 bulan baru leh tau sebenarnye ada 2 baby...serius terkejut...tapi tu semua andaian je kan...i don't mind...klu iye...alhamdulillah....

  • Andaian oleh orang2 tua dan mak bidan...klu baby di sebelah kanan....biasanye lelaki...klu baby di sebelah kiri.....biasanye pompuan....tu sebab die citer...klu sesetengah orang pompuan buang sebelah ovari...tengok belah mana yang dibuang...klu buang kiri...alamat semua anak lelaki...dan begitulah sebaliknya.....tapi ini semua andaian....

  • Bile aku jumpe misi...kite mula citer pasal hukum sains pulak...klu ikut hukum sains lak...jantina baby ditentukan oleh kromosom bapanya sama ada xx or xy.....bukan ditentukan ibunya...sebab ibunye itu penerima sahaja...pembawanya bapanye.....iye juge.....

  • Apa2 pun....aku tak kisah...aku memang suke dengar pon...meh nak kongsi sket2 citer pasal penentuan jantina...aku tak search tenet pon....ini cerita sebenar berdasarkan pengalaman orang2 yang bercerita dengan aku.....saje mau share.....

  • Perut melonjong ke depan tanpa ada geleber2 di pinggang ..anak lelaki la....
  • Klu malas ya amat...anak lelaki gak....malas nak bersolek la..ape2 la....
  • Klu suami bau busuk...anak pompuan la.....
  • Klu baby jadi waktu kesuburan yang awal2...anak pompuan la....klu akhir2 anak lelaki la....
  • Aku pon tak tau la...betul ke tidak la.....sekadar perkongsian...adios amigos...tata....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...