Monday, August 2, 2010

Pulut kuning dan ompok/....

  • Alhamdulillah...pagi tadi aku telah berjaya merealisasikan pembayaran nazar aku...semoga semuanya berjalan dengan lancar dan baik...amin.....apa yang aku nazarkan,,....
  • Bernazar untuk wat makan2 kat sekolah iaitu pulut kuning dan ompok...sape tau ompok tu ape.....ompok itu sinonim bagi orang kampar....iaitu ikan kembung yang dimasak sehingga reput tulangnya...dan rasenye amatlah sedap...malas mau bercerita banyak...mari kite belajar melalui gambar aje la...senang sket ye tak ???...hehe..


  • Inilah rupanya pulut kuning yang sedang dikukus.....yang aku sayang sangat dengan pengukus ni....pulut yang jatuh ke bawah tak banyak....jimat pulut oooo......pulut 3 kilo...ikan kembung 4 kilo.....tak sangka berjaya gak aku memasaknye dengan jayanya....bersama2 woo n mr husband....mmuaahhh.... pengukus yang banyak berjasa pada aku...tq abang....belikan pengukus besar yang tak tau nak masak ape dalamnye....haha....



  • Inilah die rupe ompok ikan kembung aku...ada 4 kilo semuanya...memang pijar tangan aku....lepas menggaul cili...tapi hasil memang mantop....skang ni satu sekolah lak tau aku keturunan kampar...i kampar campur banjar ye....my husband kampar campur perak....so.....kuat jugak pengaruh kampar kami suami isteri ye......


  • Masa ni woo letak santan....suami aku kaco...aku cakap...kene kaco laju2 bang...klu tak nanti tak sedap...pulutnye lembik...bersemangat suami aku kaco.....marvelousnye pulut ni sampai semua orang kat skolah ngantok...sodap betul....maklum...santan pati je 3 bijik kelapa......


  • sessi kacau pulut...excited sangat suami aku...tak penah buat dicakapnye....chaiyo...chaiyo....suami n nenek aku...sodapnye pulut...klu azim ada mesti die suke.....








ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...