Saturday, August 21, 2010

Mizan Qhoim..

  • Aku suke nama ni...ni name siape ye???empunye hak nama ni adalah milik salah sorang ustazah di sekolah aku....nama keempat2 anak-anaknye...simple pada aku...tapi menarik iaitu mizan qistina,mizan qhoim,mizan qhois dan mizan qisya....

  • apa yang menarik...aku mau citer pasal qhoim...qhoim ni selalu menarik perhatian aku coz bile die balik dari pra sekolah je...mesti masuk bilik guru n jumpe aku.....ada beberapa orang gang anak cikgu kat sekolah aku....tapi aku sedang suke mengikuti progress qhoim....

  • qhoim yang aku kenal mula2 masuk sekolah dulu seorang murid yang baru berumur 5 taun....tapi dah masuk pra sekolah...ok la tu....masa awal2 taun dulu qhoim panas baran budaknya...sampai aku sendiri takut nak dekat bile tengok cara die tumbuk perut mak nye.....macam mane maknye tak hangin semacam...aku pon suke sebenarnya tgk ibu2 kat sekolah aku handle anak diorang ...( ada gak yang aku kureng berkenan...hehe...)bukan apa...pada aku yang baik kite jadikan pengajaran yang buruk jadikan sempadan.....

  • pernah aku bergurau dengan qhoim satu ketika dulu,pastu odway balik ke rumah maknye cakap....cikgu aishah tu nak main2 je ngan qhoim...die nak bergurau...qhoim jangan la amik serius sangat...

  • aku suke tang part jawapannya....qhoim mana ada main dengan orang besar....qhoim main dengan budak2 aje....qhoim kan kecik lagi.....qhoim mane pandai gurau2....maknye last2 tepuk dahi je....

  • pernah lagi sekali aku sakat.....aku n kak saniah actually...maklom...kami berdua belom ada pengalaman ada anak....jadi tak tau lagi ilmu2 menjaga anak2 ni.....kisahnye...qhoim gaduh dengan qistina...n emaknya tengah meeting...time tu dah pon balik time.....macam biasa...aku jarang balik sekolah awal2...abiskan keje sikit2...or paling idak pon berbual2 dulu dengan cecikgu lain...nak dijadikan kisah....

  • aku ngan kak saniah pon ngusik la...cakap dosa la...itu la...ini...masuk api neraka lagi...tak larat punye statement...ye lah...kami cakap...dosa tau pukul kakak....haha...sekali qhoim genggam kedua2 belah tangannye kuat2...macam nak menumbuk tu la.....aku n kak saniah cakap...lari jom kak...pengsan kite....qhoim ni kuat.....

  • sekali datang kak nor.....akak yang dah ramai pon anak.....dah umur 50 puluh lebih pon...tapi sangat senang mau berbicara dengan die...kak nor usap2 kepala qhoim...baca selawat....n terus bawak qhoim ke kereta....qhoim jadi lembut lepas tu....elok je...tak marah2.....masa tu aku cakap.....ini satu ilmu yang bermanfaat untuk mendidik anak...insyaallah akan aku gunekan......

  • sekarang dah menjelang bulan 8....perubahan banyak berlaku dengan qhoim membuatkan aku satu hari tanye juge kat kak as...maknye...kak as watpe dengan qhoim...baik semacam je perangainye....qhoim g mandi bunge ye.....

  • rupenye ada satu gertakan terbaru kak as n husbandnye untuk qhoim...sama ada tinggalkan qhoim dekat luar umah atau bawak qhoim n letak die tepi kuil dekat dengan makcik india yang jual bunga...suh jadi anak angkat makcik bunga tu.....

  • patotlah aku tengok qhoim baik semacam je....pada aku qhoim dah besar mesti hensem...tengok muke die pon sebenarnya sejuk...tapi tang perangainya...perghh...mencabar jugek mau handle aku tengok walhal aku bukan maknye pon...sekadar seorang makcik pemerhati....dan aku jugek teringat jeritan qistina satu hari bile semua adik2nye bergaduh....dicakapnye....arrggghhh...SUSAHNYA JADI ANAK SULUNG....suke aku tengok gelagat diorang...daaa.....

p/s.....tau apa kegunaan hand bagi tali panjang cikgu2 sekolah aku....kegunaan yang pertama...senang lari malam...contoh klu ada emergency keluarga...yang kedua...senang lepuk anak diorang kat belakang yang tengah bergaduh2 masa diorang drive keta.....sedang berfikir2...mungkin satu hari nanti aku jugek akan pakai handbag tali panjang...tungguuu.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...