Saturday, August 21, 2010

EG Tukar...

  • Alkisah semua guru di sekolah aku wajib isi eg tukar....walaupun tak nak mintak tukar...yang nak pencen pon kene update kan eg tukar....

  • Aku dengan rela.....key in je eg tukar...tapi yang menarik tarikh bersara itu...punyelah lame lagi rupenye service aku....klu ikutkan aku akan bersara 1 ogos 2040....aku nak tergelak2...pandai sangat ye pilih opsyen bersara...sampai 58 tahun...tak sihat lagi tah tidak...haha....baru umur 28 pon macam dah tua tak bermaya je aku rase....tapi perlu semangat meneruskan kehidupan...

  • sesambil mengisi eg tukar...aku bersembang la dengan gpk 1 n gb...pasal umur aku bersara.....diorang cakap...time tu saye dah masuk kubur dah agaknye aishah oiiii.....pastu aku sambung lagi...tah2 saye yang masuk dulu.....diorang walaupun dah nak pencen...bertenaga je aku tengok...jeles sungguh aku.....

  • berbalik pada umur persaraan,selang beberapa hari ada ejen takaful datang kat sekolah...takaful nasional.....adusss.....layankan je la.....bile die tunjuk yang satu ni...aku cakap dah masuk...die tunjuk lak lagi satu....aku dah masuk jugak......pastu die tunjuk lagi satu....dengan antara ayatnya...apa kata cikgu cuba yang ni...lepas tu....cube try yang ni plak...bukan banyak pon cikgu...sikit je potong gaji...aku memula ok lagi...pada aku lebih baik die mensasarkan pada cikgu yang baru masuk...yang baru posting ke ape....sah2 diorang lom invest ape2....so, leh la berpotensi untuk wat investment....

  • last2 ayat aku.....semua i dah masuk....u cakap...potong gaji sikit...nanti semua i potong gaji...last2 i nak belanja apa...semua invest......pastu die cakap lagi...ni nanti...cikgu bile tua kaya ooo....( sesambil die tunjuk perkiraan die )....aku pon dah tak tertahan....my last word...yes...i kan dah wat...takaful itu ada...takaful ini ada....so now actually i counting my days la to kaya...haha....diam kau...terus g tempat lain...

  • dalam hati aku dah berkira2 la leh bersara cepatlah gamaknye....

p/s.....jangan mare ejen2...ada rezeki, ada je orang yang wat investment nanti...yang penting...service selepas kami mengambil pelan2 tertentu....jangan lari pulak ye...tanggungjawab maa.....jangan janji hanya manis di mulut....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...