Thursday, August 5, 2010

Berlumba-luma ke sekolah/....


  • Selalunye anak murid berlumba-lumba ke sekolah kan...tapi penah kah dengar cikgu berlumba-lumba ke sekolah...

  • tiap hari sampai je sekolah...mesti kami semua akan gelak2 dulu...sape potong sape...dan biasenye aku la yang paling lembap sekali bawak keta.....

  • disebabkan umah aku takde la jauh sangat dari sekolah....jadi aku takde la seawal diorang....biasa kami semua sampai sekolah 7.20....

  • paling best...gb turut serta dalam perlumbaan kami....tapi biase gb menang...keta gb lagi berkuasa power daripada keta kami semua....memang tak keruan le pepagi...

  • paling tak tahan...keta kancil pon leh potong kami semua...adusss...memang dasat kami di pagi hari ye......

  • tu la...aku jatuh cinta dok kat kampung...takde trafic lite...jalan tak jammed...paling kurang pon kami akan berhenti depan sekolah yang menggunakan pakcik2 jaga untuk melintaskan kanak-kanak ke sekolah...untuk pengetahuan...sebelum nak melepasi sekolah aku...aku perlu melalui dua buah sekolah yang lain...dan baru lah leh sampai di sekolah...budaya hon menghon dan mengangkat tangan udah menjadi kebiasaan aku....menghon kawan2 sekolah lain...mengangkat tangan pada pakcik jiran sebelah aku yang jugak mau ke tempat kerja....
  • oh hari ni aku dimintya cipta pantun....ada sekali pantun untuk penceramah...ustazah yang mintak aku tulis pantun tu cakap...selitkan unsur2 mau jemput lagi dan rase penghargaan sangat kat ustaz tu....jadi aku pon rekalah....
  • Setitis embun semurni budi
  • Menjemput ustaz mendidik hati
  • Terima kasih daun keladi
  • Atas kelapangan bersama kami...
  • Ada nampak unsur-unsur bodek tak dalam pantun di atas...haha...aku ni memang la...kaki bodek...tapi masa aku tulis pantun ni...memang ikhlas dari hati aku...dan harap2 ustaz tu mau datang lagi...sebab pandai die tackle murid masa beri ceramah...siap nyanyi lagu wali band....
  • Sebelum balik dari sekolah tadi...sempat guru bilik boss mintak satu pantun nak letak kat laman budaya sekolah...sebab ada white board untuk ruangan pantun...aku namakannya sebagai pantun terkejut....ni pantunnya :
  • Permainan tradisi warisan berzaman
  • Menerus warisan tanpa batasan
  • Elok berbudi kepada teman
  • Tanpa berharap sebarang balasan....
  • Kalau orang seni...sure gelak baca pantun aku yang kurang nilai estetika ni kan...tapi selalunya pantun aku...berdasarkan emosi dan kepekaan aku terhadap persekitaran aku....jadi...tata...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...