Wednesday, July 14, 2010

Sajak Jiwang Aku...

  • Meh nak menjiwang sikit...ada sikit geli daa bila baca....tapi alang2 dah mengarang yuk share sikit betapa jiwangnya aku bile menengok anak murid membuat keje....

Tatkala kau mula menulis wacana

Hati yang panas mula disimbahi penawar jiwa

Tatkala kau mula bicara berguna

Hati Berdetik moga satu hari nanti kau manusia berguna

Kadangkala

Kau bisa membangkit amarah

kau bisa membuatku hilang arah

kau bisa menggoncang iman di jiwa

Namun

Aku tetap tahu

Kau masih mampu menjadi madu

Walau kadang umpama racun

kerana

Kita ditakdirkan saling melengkapi

Aku memberi, dikau menerima

Adakala dikau juga memberi

Dengan hati terbuka aku menerima

Anak didik tersayang

Moga satu hari

Dirimu bakal dibangga

Dirimu bakal disanjung

Dirimu menjadi berharga

Dengan tunjuk ajar dariku

yang tidak seberapa

Moga ia menjadi panduan berguna

Buat Selama-lamanya.......

Dedicated to anak-anak murid satu Malaysia...hargai jasa guru selalu....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...