Tuesday, July 13, 2010

Cerita-cerita menarik di TV...


  • Ada beberapa rancangan televisyen yang aku agak setia menontonnye sekarang....biasanya aku akan cepat2 menghabiskan semua keje2 tertunggak secepat mungkin....supaya rancangan yang aku mau nonton dapat aku tengok dari mula hingga tamat....

  • Antara yang aku follow :

  • Noktah Erna - Samarinda Slot tak silap aku...Rita Rudaini berlakon....nape aku sanggup tunggu cter ni walaupun kene tdo lambat...sebab aku sangat suke dengar suara rita ngan awal...macam buluh perindu...boleh gitu???skang aku suke nonton citer yang pelakonnya sore2 nye sedap.....Walaupun citernye dah tamat....tapi aku kurang best la pulak tang endingnye...simple sangat walhal jalan cerita nampak menarik dan boleh diperkembangkan lagi dengan sebaik mungkin....contoh macam Nur Kasih dulu...sentiasa aku tunggu2 kesinambungan setiap episod termasuklah citer Mya Zara lakonan Eja n Ako....

  • Ilusi-Lakonan Diana Rafar, Asharaf Muslim...ni lagi la aku terkejar2 setiap petang....menarik jalan citer...cam biasa sore diana rafar n ashraf muslim merdu.....macam lain dari yang lain sore diorang....boleh dikormesialkan.....

  • Citer Aalia...astro prima...jam 9.00 sampai 9.30/.....tah nape aku minat citer ni...mungkin sebab aku suke zarynn min tu kot....daripada cter aku terima nikahnye dulu sampailah ke Aalia....tapi banyak tul konfliknye....sampai aku cakap...susah sangat agaknye jadi orang kaya ni.....aku pon tak paham adakah itu mesej cter ni...menunjukkan bahawasanya keluarga yang kaya dan berjaya bakal diganggu dengan pelbagai cara....
  • Apapun itulah imiginasi dan idea penulis skrip...ok la sekurang2nye dari kite ni...ado ???
  • Citer KITA pon aku suke tengok...klu si Scha tu memang begitu wataknya diluar sure die rock kapok...and sure ramai kawan...suke Scha....
  • BTW.....apa2 pon citer di tv.....kite perlu pandai memilih cerita yang sesuai untuk tontonan sekeluarga...sekarang belum ada anak2 kecik....leh la tengok apa2 pon citer...bile dah anak kecik aku rase semua perlu dikontrol....coz nanti banyak pula pertanyaan yang tak termampu dijawab...alangkan kite pon malu mau nontonnye.....ahakkssss.....
  • Walau apapun rancangan Tanyalah Ustaz di TV9 satu rancangan yang betul2 aku salute...termasuklah Semanis Kurma juga di TV9......sampaikan aku sekarang sanggup mencari buku2 yang dicadangkan dalam rancangan2 dan tazkirah tersebut....tapi tazkirah beberapa minggu lepas by ustaz sha'ran....mengenai gangguan jin dan cara mengatasi tak silap aku.....walaubagaimanapun buku tersebut amat laris di pasaran....3 hari tanyalah ustaz bersiaran, dalam tempoh 3 hari itu jugalah buku ustaz tersebut habis di pasaran....kuat jugak pengaruh rancangan Tanyalah Ustaz tu ye......

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...