Tuesday, July 13, 2010

Cikgu Aishah.....


  • Berapa tahun dah ye aku jadi cikgu....ada lebih lima taun rasenye...walaupun aku tau aku cikgu, tapi bila jalan2 kat luar...aku tetap rase aku ni macam tak tahu keje ape...haha...ape aku cakap ni???actually tanggapan aku...apabila berjumpa dengan orang di persekitaran kita...takde la panggil cikgu

  • Nak jadi citer, kampung tempat aku membesar hinggalah bagaikan juara kini....kiranya aku dah memang terlalu kenal dengan masyarakat persekitaran di sini.....diorang pon ramai je tau sejarah lama aku yang selalu kene rotan ngan nenek aku...pastu menangis meraung2 nenek aku tarik balik rumah...punye nakal tak hengat ye dulu kecik2.....

  • Alkisah aku dapat col...ni sebenarnya berkaitan urusan bisnes pakcik aku...so, aku layan la col....walhal yang col aku dah tau...masyarakat tempatan di sini...yang aku kenal sejak kecik2 lagi.....warghhhh...so...yang diorang kenal aku kebanyakan sebagai echa....aishah or along....tak tersangka le plak...skang klu orang col2 je...panggil aku cikgu aishah....walah....
  • Bila dapat col...tanye ni cikgu aishah ke...aku selalu terkesima...blur pun iye.....terdiam seketika...kahkah...aku gelak sebab ape...kadang rase dihargai...penat2 mencurah ilmu dengan penuh penumpuan emosi dan pelbagai....sekurang2 dipanggil cikgu...toinggg...naik semangat ooo...word itu walau pendek...namun auranye lebih mencengkam jiwa...ahakksss....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...