Monday, July 26, 2010

Award dari Allyani...


  • Dah lama jugek alyyani bagi award ni pada aku...tima kasih aly...aku sangat terharu...weh aly.....baru aku ingat...ko pon utang tag dengan aku gak....jangan buat2 lupe...hehe...aly...member matrik yang sekepala otak tak betol dengan aku....sebenarnya satu dorm kepala tak betul....memorable punye dorm 2/2....skang smua dah matang rupenye kite semua ye....aku tak sangka....haha...pape pun, mari jawab soklan cepu emas aly...sebelum kite suh orang lain lak jawab...soklan2 berbunyi......
  • 1. Apa nama blog dan kenapa letak nama tu ?

Dulu nama blog aku ialah along aishah...tapi tah nape pas kawen tukau jadik nasha n

shana...pastu tulis kami dan blog.....jangan salah faham ye....tu bukan perancangan nama

anak atau ape pun...tapi combination nama aku n mr husband....aishah n naim...leh jadi

nasha...or shana pon bolehh....

  • 2. Apa nama URL dan dari mana datangnya idea itu ?

URL aku tetap menggunakan nama asalan...iaitu aishah...tapi jha belakang ialah nama

yang menjadi identiti ayahanda aku...punyelah takde identiti....tumpang populariti

lak.....JHA.... combination anama ayahanda aku dan atuk aku merangkap ayahanda

kepada ayahanda aku...

  • Apa method dalam penulisan anda ?

Aku kureng paham mau cakap apa pasal method penulisan aku...methodnya ialah aku tulis

blog berdasarkan apa yang berlaku pada aku dan persekitaran...yang penting...no

hipokrit...

  • Pernah terasa nak hapuskan blog ? sebab musabab...

Uishh...tak penah rase camtu....macam ada satu tagline blogger...sharing is caring.....

aku lupe blog sape aku baca...sekurang2nya....mane tau blog ni orang leh refer kot2 ada

maklumat or panduan yang boleh diguna...mane tau kan.....i love blogging what....takde la

sebabnya mengapa ia perlu dihapuskan....

  • Pernah ahli keluarga anda baca blog anda ?

Aku memang tak pasti sebenarnya....ingatkan takde langsung orang baca blog aku...rupe2

nye ada gak yang sudi...tima kasih....nak bagitau gak...dah leh post commet ye...komen la...

komen la...takle saya keseorangan...berbalik pada soklan.....dulu ingatkan takde ahli

keluarga yang baca...sekali makcik aku iaitu cikli dari k.l balik....die cakap amik resepi

apam daripada blog aku....wow...thanks.....sudi menjenguk....

  • Apa perasaan anda bila orang kata blog anda buruk sedangkan orang kata blog anda cantek ?

Orang yang cakap blog aku buruk adalah suami aku...haha...yang kata blog aku cantik,

takde kot...haha...blog aku tak glemer...uisshhhh...sedeh....tapi berbalik pada method....

aku tulis semuanya atas method tu la...chitt.....apa aku cakap apa ni???hehe....kesimpulan

blog aku perlu banyak lagi penambahbaikan.....ada apa dengan aishahjha.blogspot.com....

  • Bila blog anda diberanakkan ?

Ni yang aku malu ni...blog ni aku beranakkan since aku kat USM dulu....tak ingat 2002 ke

2003...buat malu je kan.....walhal patut dah banyak experience...almaklom...dulu kan

internet wireless internet sebelah bilik aku je...main tenet je la....

  • Siapa orang pertama tahu anda ada blog ?

Aku pon tak ingat saye yang pertama tahu...tapi klu tak silap aku....yang pertama tahu

ialah adik aku yang keempat...emi....pastu die pon sibuk wat blog....yang takleh terima....

blog die lagi mantop dan berguna untuk ditatapi berbanding blog aku.....

  • Apa perasaan anda bile orang berkata tentang blog anda ?

Best jugak....sekurang2nye sharing is caring....suke banget aku dengan ayat ni.....setakat ni

takde lagi orang bercakap pasal blog aku...yang aku ingat yang selalu mengikuti pastu

komen2 sikit2...ialah pae....aka faeizah bahrin...tapi aku nak jugak tengok blog die.....tapi

takde...pae...klu ada aku tengok blog ko setiap hari tau.....

  • Sepuluh orang seterusnya akan datang...

1. Cikgu Azhariah Zuber ( kak azza..i'm so jeles, u a in P2 tak lama

lagi...uwaa)

2. Cikgu Ili ( Kawan cikgu azza...i kenal u kak, sebab i skodeng dari blog

k.azza)

3. Jemah aka viruspadu.com ( i terpk nama kak jemah sebab die glemer

banget di mata den dalam arena blogging...macam kak jemah baca je blog

aku )

4.Jia ( Kek batik itu amat menyedapkan tekak saya yang begitu x betul )

5. Kak Milah ( yang akan membuat kek harijadi saya tak lama lagi )

6.naufalnnureen.blogspot.com ( saya baru baca blog ini...sebab saya amat

berminat dengan nama naufal yang tak silap saya bermaksud, pemurah )

7. Tinie ibu si fatin dan isteri mr alek.....i baru nampak nama i dalam ur blog

list...i terharu dan rase bersalah add u dalam blog list i...i pulek aku ni....

8. Pemilik blog sharing is caring...aku memang lupe sapa tuan punye blog...

terimalah award saye ini...

9. Mama Jiey yang baru dapat kakak ipar....dan menjaga anakanda ian yang

mungkin dah ok ulser di mulutnye...

10. dan ayong yang bz menjaga iskandar yang nampak makin sihat....

  • Ribuan terima kasih pada yang sudi terima award saya....dan menjawab soalan2 berantai ini...hehe...nanti tag kite pulek tau.....keep in touch everybody....

p/s .....time aku taip entry ni...aku teringat kan babak ramlah ram dalam cter sape salah kene karen dalam cter afdlin shauki buli balik.....sukenye baju kau kunci hatiku, di dalam hatimu...chaiyo ramlah ram...i love ur voice....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...