Monday, July 26, 2010

Kali ini...

  • minggu ini harga petai amat murah....semalam mr husband ke pasar disebabkan sayur-mayur dan buah-buahan udah abis rupenye....
  • Kenapa aku sampai sanggup buat entry petai ni...sebab makanan kegemaran suami aku selain sotong ialah petai...punye bagusnye isterinye melayan...sampai sarapan pagi baik hatinye la aku ni watkan sambal petai tuk cecah lempeng...tu belum kire tengahari n malam lagi....
  • tapi aku cukup teruja dengan petai yang suami aku beli semalam....bayangkan 2 ikat...yang mengandungi 6 papan...2 hinggit je...suami aku beli 2 ikat....4 inggit je...memang takleh terima akal...selalu satu ikat 5 hinggit...memang marvelous petai berbuah sekarang agaknye...selalu klu aku g pasar dan tawar menawar pun...sekupang pun pakcik petai tak bagi kurang....
  • berbicara tentang petai...pakcik aku cakap petai paling sedap die dah jumpa dah...iaitu tapah n bidor.....memang asli n ranggup katenye...aku memang simpan niat nak g carik petai kat sana lak....nak tau gak sedap banget ke....murah lak tu katanya kat sana...
  • tak sabar-sabar nak wat asam pedas campur petai....hehe....alang2 menyelok pekasam...nak g kuala kurau sekali...terpengaruh dengan jalan-jalan cari makan serina pulek.....walau apapun.....
  • cube tengok aku dari tadi cter...semua bende ni hanya terdapat di perak.....maknanye skang...perak la tempat makanan paling tip top agaknye...dah la nasi kandar pun aku rase yang perak punye paling best.....kalah penang...haha...jangan mare.....sape2 g ke perak jangan lupa.....aku nak bagi sikit info
  • Nasi lambai di Teluk Intan
  • Menggamit pengunjung sambil melambai
  • Sekali makan selama di ingatan
  • Singgahlah makan beramai-ramai....

  • Balik kampung daerah setiawan
  • Jumpa opah dan juga tok wan
  • Belacan asli buatan tempatan
  • Bila masak baunya tak terlawan

  • Itulah antara keistimewaan negeri Perak...i like..maklomlah...negeri sebelah je....walau apapun teman nak pesan.....klu nak makan nasi lambai...don't eat n drive ek......nasi lambai ni yang marvelous nye adalah sambal kelapa nye yang rasenye takleh jumpe kat tempat lain punye nye la....walupun dah lama beroperasi...ia masih kukuh di bawah pohon2 yang sejuk mata memandang...ditambah di tepi sungai...yang pasti bile kami berkunjung di perak...kami suke nasi lambai...carik tau kawan-kawan....kat pekan teluk intan....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...