Saturday, July 31, 2010

Apa kait mengait....

  • Satu citer kelakar....apa kait mengaitnye pon aku tak tau....
  • Alkisah....ada sekumpulan orang sedang mencucuk jarum agar aku sama2 mengata bersama2 club mereka...walhal aku perlu cepat untuk alas perut dengan secawan horlicks sekurang2nye.....lepas tu mau bergegas masuk ke kelas.....
  • Tetiba alkisah sebab aku malas nak layan...tengah tekun dan khusyuk mau meneguk air...tetiba gelang kokka aku disalahertikan....aku pelik....
  • Tetiba seseorang cakap....klu saya pakai gelang camtu yang macam ko pakai saya takkan cakap harganye sekian,sekian...saya akan cakap aku amik tasbih...n wat jadi gelang....sentap gak aku....
  • Kisah kenapa aku sentap walhal aku selama ni jenis malas nak amik port....adakah selama ni aku pernah berlagak dengan gelang kokka yang aku pakai ni...dan adakah selama ni aku terlalu taksub dengan gelang kokka aku ni....dan adakah selama ni penah aku cakap2 suh die pun beli gelang kokka...betul2 buat aku mau tergelak......
  • Pelik betul dengan manusia tapi akhirnya aku wat kesimpulan sendiri bahawasanya beliau mahu menarik perhatian aku supaya aku akan memuja2 kekayaan yang die ade....susah betul ye....pelik2....
  • pastu masuk lak bab pemakaian emas...aku tengok kiri kanan tangan aku....uikksss...nasib aku ari ni malas nak pakai....disambung nye lagi...ko tau...gelang orang ni tebalnye sekian-sekian.....tah berzakat tah tidak...uooopppsss....memang aku tgakleh terima dah yang ni....beliau sahaja ke yang tahu berzakat.....orang lain tak pandai bawak emas untuk timbangan berzakat ke...dan orang lain tak tahu hukum hakam ke.....
  • masa ni dengan selamabanya mulut aku cakap.....takpe la...die nak beli...tau lah tanggungjawab masing-masing....bile lagi nak merasa...nanti klu dah meninggal...tak dapat merasa kenikmatan dunia yang Allah beri sedangkan kite mampu.....takke ralat....
  • terus senyap...dan serentak itu tidak mahu menghadapi kekalahan dan beliau pon mula membuka cerita harta2 dunia yang beliau miliki yang pada aku tak abis pon 7 keturunan...tapi tidakkah disedari....semua milik ALLAH...serentak itu aku angkat kaki berjalan menuju destinasi....duniawi....manusia...pelbagai ragam...perbagai rupa...pelbagai rentak...moga kite terus menjadi hamba yang bersyukur dengan nikmat kurniaannya dan tidak kufur.....aminn......

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...