Monday, April 5, 2010

Mencongak hari....



Aku skang asik mengira dan mencongak hari-hari dalam minggu ni....tolonglah minggu ini cepat berjalan.....apa sebenarnya dah jadi????
Dah dua minggu saudara dan saudari....aku n rakan-rakan sejawat menjalankan latihan rumah sukan......korang pon tau camner cuaca panas kat luar sekarang kan........tapi...inilah tuntutan keje...dengan kulit muka aku yang masih belum elok lagi...aku g jugak menahan pancaran matahari di tengah padang.....kita takleh la selfish kan....tgk kawan-kawan g padang...anak murid yang semangat nye memang tak pernah luntur nak bermain (memang budak-budak ditakdirkan tubuh badannye bertenaga macam biskut tiger )......Kadang-kadang aku pk...budak2 ni tak panas ke????Walaubagaimanapun...bagus.....semangat kesukanan yang tinggi akan melonjakkan kepuasan ke tahap maksimum......


Apabila kite melatih murid-murid ni....akan terbentang di depan kita...pelbagai potensi murid daripada pelbagai aspek yang kite boleh cungkil tanpa kite sedar....contohnya...dalam pelajaran lemah.....bile bersukan....fuyooo....depan sekali.....itulah manusia kan......potensi yang pelbagai dikurniakan padanya....kurang yang ini...lebih yang itu........


Temasya Sukan Kali ke-22 sekolah aku akan berlangsung pada hari Ahad ni.....(sori to Zana aka anak pak sulong....mak ngah tak dapek attend kamu bertunang )........Aku memang tak nyabar...sebab rase tak sabar nak abiskan masa-masa sukan.....aku akan update apa jadi nanti ye....sebab tugas yang diberi pada aku agak berat jugek kot kali ni....aku kene jadi mc pulek....gandingan bersama Cikgu Rais......konon kami ada chemistry la agaknye......hahaha.......Perasmian akan disempurnakan oleh YB Datuk Noriah Kasnon.....


Aku nak upload sesuatu....apa die???ini ia.......(ia merujuk pada kata ganti nama diri ketiga bagi benda dan haiwan )




Ini kereta Exorakan????semua orang pon tau.....kenapa dengan keta ni........uwaaa.....memang tergezut kami semua semalam.....cikgu sekolah aku menang proton exora......hadiah pantun ceria colgate....dasat kan......memang murah rezekinya.....pada aku...usaha tangga kejayaan...almaklomla.....kalau duduk je macam kite ni takde le nak dapat macam ni kan......otak tak kreatif....tak dipandang jugak pantun2 tu......tahniah pada Cikgu sekolah aku ye......memenangi hadiah utama ye.......bestnye ye....kalau kite pun teringin jugak kan....ada berani kawan-kawan....jom cuba lak apa 2 pertandingan pasni......bak kata sorang member aku...takyah masuk mlm nak dapat kete besar....masuk pertandingan....bernasib baik....dapat jugak....yang penting hati kene baik.......macam cikgu yang menang ni....



  • Eh...eh...aku dapat award le...aku baru kutip kat blog alyyani...kawan matrik aku....tima kasih la banyak2 aly....terharu........emmmm....dulu kat matrik kan...kami memang panggil allyanni dengan nama aly...atau melayukannya lagi...kami panggil die ali....namun bila dah beliau makin dewasa n ayu kini dan bergelar ibu pada dua orang anak...aku tgk kwn2 blognye panggey die alya......nampak lembut sket....hahahaha...aly or alya...tetap sama seperti aly yang aku kenal dolu2......



Sekian, Wassalam......

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...