Wednesday, April 7, 2010

Dentuman...gegaran....

..


  • Aku sangat le penat arini sebenarnya...tapi sangatlah excited nak citer pasal apa yang berlaku semalam n pagi tadi...walaupun semua orang dah tau ape jadi pagi tadi...tapi mesti orang tak tau kan ape jadi petang semalam?????
  • Agak penat hari ni sebab sekolah dari pagi......masa kat sekolah dari pagi tadi.......maknanya...kami semua duduk di tengah padang dari pagi tadi hinggalah matahari benar-benar memancarkan sinarnya....syukur matahari masih sudi memancar sinarnya....walaupun kadangkala...kita bersungut.......panasnya.....tugas mesti dijalankan jugak....pagi tadi menyaksikan rumah kuning menggungguli johan acara lompat jauh n lontar peluru lelaki dan perempuan........semangat oooo......penat sudah rumah kuning kumpul mata ni....berlagak sungguh aku.......
  • anyway....meh melayan beberapa gambar yang sempat aku snap pagi tadi...aku snap gambar2 ni tengah2 panas sebab nak jugak dapatkan scene murid yang cantik.....dasat kan....



  • Inilah dia wakil rumah kuning.Dasat tak lompatannya....acara macam ni perlu dijalankan awal sebelum temasya sukan berlangsung untuk mengelakkan kesuntukan masa... bagi aku....mana2 sekolah pun kite g...inilah acara favourite budak2.....suke sangat diorang tonton.....ternganga-nganga...termasuklah cikgu...ahakkkssss......





  • Aksi dari umah merah....klu murid pompuan...agak susah nak lepas skill camnie.....hehehe...paham2 la...klu korang dengar la arahan daripada cikgu2...smua dasat2 belaka....cube cikgu buat....klu cikgu lelaki...ok....bile tang cikgu pompuan....hahaha...sendiri jawablah...antara ayat kami ialah....kempiskan perut tu...lari laju2 sket....janganlah lompat dari jauh sangat...amik moodd......janganlah bangun terus lari,lompat2 sket.......banyak mempengaruhi ayat2 itu sebenarnya....walaupun nampak biasa...hanya guru dan murid nya sahaja yang mengerti.....




  • Seterusnya....ehhhh...siapalah semua ni ye.....inilah gambar2 cikgu lelaki (separuh daripadanya) di sekolah aku.....tengah duduk tengok murid-murid lompat tinggi....jangan ingat keje cikgu2 ni duduk je......takde cikgu lelaki kat sekolah...memang pening la....ye la....bila tiba hari sukan......cikgu perempuan biasa akan uruskan hal hadiah,jamuan,dan penyelia peserta....tetapi cikgu2 lelaki dah bermula sejak dari awal lagi....buat padang...mesin rumput yang panjang......uruskan pa sistem...uruskan alatan......semuanya untuk menjayakan hari sukan untuk murid....tidak besarkah pengorbanan seorang guru itu????nak bukti lagi...meh tgk......
  • di tengah-tengah padang tu...memang panas.....cerah je kan nampak dalam gambar.....tapi kami semua tetap bersama....jadi pada semua...hargailah jasa guru yang ternilai....ini satu daripada senario yang aku leh paparkan....emmmm....klu banyak lagi senario yang lain yang boleh kite nampak.....mesti tabik spring kan?????Apapun...terima kasih pada cikgu2 yang telah mendidik aku hingga kini.....juga pada rakan-rakan sejawat dari dulu hingga kini....banyak pengalaman dan pengajaran hidup yang bererti aku temui........

  • Mari kita tamatkan dulu isu latihan rumah sukan sekolah aku yang dah hampir 2 minggu berjalan ni....nanti muak lak nak membaca...ahad ni baru sukan yang sebenarnya....marilah kawan-kawan....sama2 memeriahkan suasana...Temasya sukan setahun sekali aje...tapi menyeronokkan dan sekurang-kurangnya...hilang tension.......
  • Pagi tadi pukul 6.15...time aku baru nak mula menggosok gigi.....awal gak aku bangun kan....skang subuh masuk sebelum kul 6...tu sebab bangun awal........tapi ada sebab aku bangun awal jugak kadang2 tau........kurang nak tau nape??????
-

  • sebab aku nak rebut air kolah dengan nenek aku....hahaha.....ada orang bagi petua untuk awet muda.....katanya.....nak awet muda....kite jadi orang pertama yang guna air kolah yang bertakung tu.......atuknye buat camtue dulu hari2...memang awet muda........so...pasni....sape2 ada kolah...make sure la anda bangun dulu sebelum orang lain bangun....n sape takde kolah...leh la mula tadah air dalam besen or baldi waktu malam.....dan jadilah orang yang pertama menggunakan air tersebut pada waktu pagi....ahakkkssss.....belum sampai lagi objektif entry aku ari ni....dok melalut....ok...ok...mari kite sambung.......
-


-

  • Korang mesti rase gegaran kan...aku rase dalam kul 6.15 pagi...time tu aku dok baru cuci muka...pastu sabun holistic bath dari ECPI (promo...promo.....hehehe)termasuk dalam mata aku lak...then aku rase bergoyang2.....lama jugak...aku pun cakap dalam hati...nilah yang kite rase agaknye bile sabun masuk mata.....jadi goyang2....skali nenek aku jerit.....long....rumah bergoncang ke????????wahhh....rupenye memang bumi mengalami gegaran la.......lama jugak.......dalam sepuluh minit...suami aku.....????takleh jerit sebab beliau di klang...balik ujung2 minggu....aku berishtighfar panjang....bumi sudah semakin tua...sudah semakin banyak ke amalan aku?????

  • petang semalam pulak dalam pukul 5 lebih....nenek aku ada mintak tolong aku angkatkan meja....beliau nak alihkan ke sebelah tempat lain dengan alasan...nanti anak2 nya n menantu2nye n cucu2nye n cucu2 menantunya serta cicitnya balik kampung...senang nak tdo depan...tak malu orang lalu lalang....nenek aku memang brilliant bab deco2 rumah ni.......susunannye semua menampakkan rumah luas.......tapi bile nenek aku mintak tolong....aku cakap kejap.......aku tak buat apepun masa tu....dok bermalas2......sekali nenek aku mula tarik2 kerusi sendiri........aku rasa bersalah.......muda lagi...asik malas...teruk...teruk.......

  • sekali dengan tidak semena-mena.....dummmm.....masa tu aku tengah baring....ya Allah...aku memang tak pernah dengar dentuman yang sangat kuat begitu....camner kuatnye kawan2......kuatnya masuk menusuk dalam hati aku....bunyinya seolah2 trelar terbalik dan terperusuk masuk ke dalam perut bumi....sangat kuat kawan-kawan....sampai aku rasa masa tu jantung tu nak terkeluar......aku insaf lepas tu dosa2 aku yang bertimbun...aku pun berfikir......papabila datangnya hari kiamat nanti ibu yang mengandung pun anaknya akan tercampak keluar....mesti lebih dasat bunyinye daripada yang aku dengar....aku sangat gerun......kemudian aku keluar umah bile dengar makcik2 sebelah bising2....rupa2nye kawan-kawan....panahan petir berapi yang nenek aku nampak telah memanah pokok kelapa sawit jantan sebelah rumah aku dan terbakar......masyaallah.....semuanya kuasa tuhan......moga jadi renungan kite bersama.....

  • Ape2 pun...panjangnye celoteh aku ni....aku cakap gak dgn nenek aku...nasib baik petir panah sebelah ye woo...dekat je dgn rumah kite...nasib baik tak panah pakcik agus kan woo....masa tu kan pakcik agus tgh renovate bilik air depan rumahnya.....Allah masih berikan ruang dan kesempatan untuk kami bernafas....alhamdulillah......pokok kelapa sawit pakcik ahmad sebelah yang terbakar tu pokok jantan...aku cakap lagi ngan woo aku.....sian pakcik ahmad......pokok jantan tinggal tu satu....nanti pokok betina susah la nak berbuah...sawit jantan tk sebarkan benih.......Ilmu sawit betina n jantan ni pakcik ahmad ajar kat aku ari tu masa aku sembang sebab aku request nak tebang ada satu pokok sawit jantan nya sebelah umah aku......Anyway....mohon maaf pada suamiku sebab ayang termarah abang pasal bomba n polis......cuakkkk oooo....nanti abang tgk la sendiri pokok sawit yang terbakar tu ye...ahakkkksss...tatata....
Wassallam.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...