Monday, April 12, 2010

Kite...aku...saya....akak......along...ayang......

  • Ada pelbagai versi bahasa panggilan untuk diri aku....sebenarnya aku pun tak tau kenapa wujud pelbagai versi ni...tapi meh la kite citer sesatu versi panggilan nama aku ni yang kadang2 banyak kontrovesi dan dipertikaikan oleh semua orang...hehehe...
  • Kite........sebenarnya paling banyak aku guna ialah kite.......ramai yang tegur tapi aku terlalu selesa untuk membahasakan diri aku kite......dek lantaran aku kenal ramai orang 2 yang lebih tua daripada aku....dan untuk menunjukkan rasa hormat aku pada mereka....bukan pura2.....tapi ikhlas dari hati....nak gune saya macam rase formal sangat....nak guna aku memang le aku tak berani....even dalam blog ni aku lebih banyak gune aku...tapi bile jumpe aku jarang aku nak gunakan aku.......aku gune aku biasanya bile dengan kawan2 sebaya........tapi aku jarang jumpe kawan sebaya la skang...hahaha...sedih....tapi cube korang bayang...bile aku mula bercerita....kite kan...suami kite kan....woo kite kan....mak kite kan......abah kite kan....mak mentua kite kan....pak mentua kite kan......kahkahkah....sape nak jawab.........tapi orang keliling semua dah paham kan aku macam mane kan????
  • akak or along....biasa aku gune bile cakap dengan adik2 la....or orang sekeliling seperti sedara mara......tapi belah2 keluarga mentua aku....diorang still panggil aku aishah....and anak2 sedara panggil aku mak ngahh ok....aku mak ngah????macam tak percaya rupanya suami aku pak ngah.....hehehe........

  • Ayang....ni suami aku le panggil.....kadang2 depan orang malu kan???ape pendapat korang...penah sekali aku kene lecture dengan sorang kaunselor sekolah......time tu.....mr husband col then di depan kawan2 aku menjawab col tersebut....mr husband steady panggil aku ayang.....ye la mane la orang dgr suara die kan...yang aku bercakap depan diorang semua......cakaplah...awak...saya...awak...saya....last2...bile letak tepon.......cikgu tu cakap...ko memang panggil tunang ko awak je ke shah oiii......(time tu kami masih bertunang )......emmmm...aku pon cakap...takle....malu la nak cakap depan orang.....pastu disambung lagi....klu aku la.....memang aku cakap le melampau ko panggil tunang awak......uwaaaa...time tu aku nak nangis.......datang plak GPK aku...kire GPK kan dah nak pencen....pastu berdiskusi lagi diorang depan aku...memang kire aku macam pesalah juvana lah masa tu........siap nasihat aku....GPK aku cakap...zaman dulu2...mak bapak kami tak sporting...itulah sebabnya panggil maknye...bapaknye.......zaman skang klu panggil ayang...abang tu bagus lah....nak bergaduh pon lambat sket....sebab panggil camtu sejuk sikit ati......hahaha...klu lah korang berada dalam situasi tersebut.....memang lawak...anyway...terima kasih banyak2 atas nasihat tersebut tau.....cikgu2 senior from SK Sungai Haji Dorani...sangat2 lah saya hargainya dan insyaallah dijadikan pedoman hingga bile2......
(segan gak lagi...suami aku pon sama....depan orang pun die malu...hehehe...)

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...