Monday, April 26, 2010

Bertunang Time

  • Walaupun dah kawen...teringin lak nak kongsi gambar2 time bertunang...ahakksss...walaupun dah lame..tapi tetap teringin nak kongsi jugak...sebab tak penah lagi kongsi gambar bertunang dengan sesiapa....ahakkksss....
  • Kami telah bertunang pada 26 Januari 2009 sempena Tahun BAru Cina dan harijadi adik aku,angah....memorable ok...senang nak ingat tarikh bertunang sebab same dengan hari jadi angah...bertuah angah....kek hantaran aku jadi kek harijadinya....dan akhirnya selamat diijabkabul pada 28 november 2009 juga bersempena Hari Raya Aidiladha....berkenalan pulak semasa puasa......dan menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama-sama.....ahakksss....kire ambik tema perayaan je la ye.....Mari layan gambar sekitar majlis pertunangan aku....
  • Semua hantaran aku ke pihak lelaki or pihak yang sekarang sudah menjadi suami aku dilaksanakan oleh kak ina...kawan paling baik aku kat SK( 2) Simpang Lima dulu...pasangan ideal ooo kami ni.....

  • Senang jugak wat entry ni selepas kawen kan???sebab kite dah kenal semua sedara mara sebelah suami....ni waktu rombongan meminang baru sampai membawa hantaran untuk aku....dan tak lupa membawa hajat meminang aku...hehehe...puitis tak????
  • korang rase ramai tak yang datang masa aku bertunang ni???disebabkan kedua-dua kami dari klang...dan sedara mara juga berkisar di klang...maka ada la 20 kereta yang mengiringi majlis pertunangan...suke...suke....ialah sape tak suke ramai orang datang kan...majlis di rumah kite...masa kawen usah cerita la....lebih 20 kereta yang menghantar....penuh satu jalan ni dengan parking kereta....
  • dan bermulalah sessi perbincangan antara pakcik2 aku,ayahanda aku dan pakcik2 sebelah suamiku...juru cakap...pak lang...then ada pak itam,cikop,pak sulong,abah mentua,n uteyy.....tak nampak pulak mukenye......tak perasan lak aku ayong ada kat depan..hahaha...glemer uu....time ni ayong tak kawen lagi tapi skang dah pun selamat jadi ibu...kire berapa bulan selepas kitorang bertunang...ayong pon kawen......

  • Dan udah selesai...marilah menyarung 2 bentuk cincin itu ye...janganlah jari aku bertambah gemuk...nanti cincin risik n tunang tak muat masuk.......cun tak mak mentua aku...punye kelam kabut sampai tersenget sikit tudung.....apepun..tetap maintain ye.....ni tangkap gambo family je la ye...gambo sarung cincin kureng cun.....
  • Eh..eh...wehh...along dah abis ke entry ni...kawan-kawan...saye sangatlah udah pening sket...ada sikit mengantuk juga...nanti aku wat episod seterusnya ek...tunggu...tata....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...