Tuesday, April 20, 2010

Aku Cemerlang!!!

  • Well...hari ni aku telah dicerap atau bahasa inggeris di observe...oleh siapa ye????oleh Guru Besar aku le...untuk first half ni maknenye aku di bawah pemerhatian Guru Besar...hehehe...macam pesalah pulak ye...eh..eh...aku kan cikgu....

  • Pagi tadi...Guru Besar aku panggil....bilenye Aishah...nak saya masuk observe..hari ni ok tak???baik kan Guru Besar.....sporting...tapi ingat...jangan mencabar kewibawaan nye sebagai ketua....aku sentiasa ingat tu.....jadi aku dengan rendah dirinye....ok le cikgu...kelas saya straight...8.40 pagi hingga 10.40 pagi...Jadi memandangkan Guru Besar ada kelasnya sendiri jam 8.40-9.40 pagi.....oleh itu...aku start diobserve...jam 9.40 pagi hinggalah 10.40 pagi....kelas 4 Mawar......walaupun ini kelas yan g kedua...tapi aku tetap percaya bahawasanya murid-murid aku ada mempunyai potensi tersendiri.....walaupun tahap pembelajaran mereka berbeza-beza....


  • Pagi-pagi juga...aku dah bersiap sedia bahan bbm aku...sebenarnya...memang kebetulan kali ni punye P&P aku dah plan bahan bbm...nasib menyebelahi aku sebab mesin fotostat pun ari ni memang baik perangainya....sambil tu aku cakap jugak pada kak norsiah sebelah aku...kak...i'm very cuak sikit la kak......cuak sebab...biasa memang la mengajar ok....tapi bile orang tengok...memang le cuak tu mesti ada sikit jugak....kak nor cakap...die yang dah lama ngajar pun...cuak jugak time nak kene observe....it's normal....


  • Banyak yang aku selalu cuak....ingat lagi...cuak time nak jadi ketua pengawas upsr...nak jadi ketua pada orang yang lebih tua...cuak masa bertunang,nikah....kawen....hahaha....tapi kebanyakan cuak untuk berkenaan keje.....time nak beli aset pun agak cuak jugak sebenarnya....tapi percayalah...kun fayakun.....segala yang terjadi tu...Allah dah tentukan...kalau baik alhamdulillah...klu buruk...ada hikmahnya...perlu sentiasa meredhai dalam hidup......


  • Berbalik pada kisah observe....big boss duduk memerhati aku mengajar dari awal hingga akhir....susah jugak ejas masa supaya cukup sejam itu dan tidak berlaku pembaziran masa....BBM kali ni kene bagi pada setiap murid.....yang lawak....kaki aku termasuk dalam lubanggg....auuwwww.....malu...malu...malunye...lantai kelas tu banyak jugaklah lobang2 nye......biasalah kan.....kasut aku memang le bertumit time g skolah.....poooppssss....terjelebus...masuk ke dalam lubang...aku rasa GB perasan...tapi mungkin beliau buat2 tak nampak...ye la...malu lak aku...cikgu pompuan kan......


  • Aku biasa la...klu ngaja memang bersemangat waja...almaklom...murid2 pon dah standard cakap aku cikgu garang kan.....ari ni lagi bersemangat waja...sebab aku letak kertas besar kat white board...seronok oooo...tapi klu hari2...nanti tak surprise lak murid2...hari2 lain...kite pakai peta minda je ye......topiknye awas,banjir!.....buku teks Bahasa Melayu Tahun 4 muka surat 58......jadi klu ada cikgu2 B. Melayu baca blog aku...leh la guna pakai teknik aku....iaitu menggunakan pelan sekolah supaya murid lebih faham nak baca pelan Kampung Lembah Rahmat......jawapan bagi soalan nombor dua adalah....mengapakah rumah mak Siti mudah dinaiki air......jawapan yang aku sama2 perolehi dengan anak murid aku ialah :
  1. Jalan ke rumah Mak Siti perlu melalu jalan denai ( denai mengikut kamus pelajar adalah kawasan semak atau belukar...dan tempat binatang liar...seperti gajah....)
  2. Berhampiran dengan sawah padi
  3. Terletak di kawasan lembah...lembah mengikut kamus pelajar ialah kawasan tanah rendah...
  4. Sistem perparitan yang mungkin tidak lancar...kerana berdekatan dengan sungai....


  • Hehehe...itulah sedkit sedutan P&P aku hari ini.....seronok ye aku bercerita...ada ke cikgu2 baca blog aku ni...emmmm...klu ada...leh la berkongsi idea kan...dek kerana keseronokan aku bercerita Guru Besar bagi aku CEMERLANG......best...best...terima kasih Guru Besar.....Sesungguhnya tahun kebelakangan ini...aku selalu udah dapat cemerlang....dan kesimpulannya...kenapa dulu aku susah dapat cemerlang...sebab aku tinggalkan rancangan tahunan dalam beg di bilik guru...klu tak mesti dah lama dapat cemerlang kan....ahakkksss.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...