Friday, April 23, 2010

Lamanya tak update.....

  • Lamanya den tak upload blogg......arggghhh...rindunye....banyak sebenarnya nak citer,.....kene citer sebelum lupe...almaklom...dah takde diary lain selain daripada blog ni...uhukkkssss.....
  • Semalam den pitam ok...seharian juge.....memang pening tahap pitam...barulah aku tau camner leh kuar bintang2 kat atas kepala tu...memang aku nampak sungguh...berpusing2 bintangnya...wat putaran.....maknenye...orang yang lukis kartun tu betul la imiginasinye ye....
  • tapi aku malaih nak amik mc....sebenarnye takut g klinik...takut jumpe doktor...hahaha...macam budak2 ye aku...padahal cikgu katanye......aku tetap g skolah gak....sampai sekolah murid2 aku bagi worksheet....nasib baik diorang2 ni dah aku drill daripada awal...jadi memang tak susah nak control....wahhh...diorang pon pandai senyap wat keje....dengar gak cakap2 diorang.....cikgu echah pening la....perghh...mesti ingatkan cikgu echah pregnant ye......cikgu echah pon nervous gak...walhal takde pon tande2 itu......yang penting...siap hulurkan panadol tu kat aku...ish..ish...bahaya ooo murid bawak panadol....untuk pengetahuan....kami sebagai cikgu takleh bagi murid ubat yang untuk dimakan kalau murid sakit dan sebagainya...untuk mengelakkan berlakunya pelbagai spekulasi.....tu sebab dalam first aid di bilik kesihatan ( setiap sekolah ada bilik kesihatan ye ) biasanya akan dibekalkan ubat sapu....contoh kapas,pembalut luka,kain anduh,ubat kuning,krim dan yang penting minyak cap kapakkkk.....taukah semua bahawasanya kalau murid di sekolah sakit je...minyak cap kapak itu adalah paling mujarab...pada aku sentuhan tangan cikgu memang cukup ajaib...boleh menyembuhkan sakit perut,pening kepala dan pelbagai jenis penyakit lain....terima kasih minyak cap kapak!!!!!
  • Alahai,melalut...sambung balik...elok2 nak wat entry pendek jadi panjang ek...almaklom balas dendam orang pitammm.....sebenarnya aku tak makan pun panadol yang anak murid aku bagi...menolak secara baik dan suh die makan bile perlu aja...maklom murid sekarang....ada yang lalok makan panadol dan air coke...no...no..no...jangan ye murid2....saat ni kan aku teringat kak ina zuber aka kakak kepada kak aza zuber...pemilik blog azhariahzuber.blogspot.com.....mane ini kak ina ha....rindu banget same dia.....dulu time belajar di IBMM...ingat jugak die citer...skolah die letak mesin vending aka aku n roomate aku ,kak lisa dulu panggil mesin gedegang.....mesin vending kat sekolah die jual air tongakt ali ke kacip fatimah ek...lupe aku...tapi salah satunye la.....ape motif untuk murid sekolah rendah letak mesin air begitu ek????confuse...confuse.......
  • Lastly selepas dicabar oleh nendaku...aku n suami mengagahkan diri gak ke klinik......nasib baik seminit awal....klu tak lame le menunggu...masa ni...suami aku lebih cemas daripada aku....die cemas takut doktor cakap aku pregnant le...hahaha....aku kira2 balik....belum lagilah.....aku pulak yang cemas...siap aku cakap...jom la teman masuk bilik jumpe doktor...mr suami malu n segan katanya....maklomle...aku baca paper lately......klu g mane2 skang biar berteman...macam2 bende berlaku sekarang.....lagi2 orang pompuan...time suami2 g solat jumaat...kunci pintu umah elok2 ye......time camnie la ramai yang menyamar.....dan belalah ikan puyu...kata orang klu pukau tak jadi ooo...lagi satu pakcik aku pernah ingatkan aku...kalau kite berteman...ada dua orang pukau tak jadi...n yang ikan puyu tu.......dulu nenek aku penah wat...die basuh tangan gune air kolah yang berlambak2 ikan puyu dalamnye...pastu disalamnye ada sorang akak ni menyamar le konon ari jumaat cakap kenal si fulan bin si fulan tak???/emmmm......tak jadi ooo.....terus terdiam die.....
  • dan apabila aku jumpe doktor...biasalah dah kawen kan???die tanye la tarikh itu...tarikh ini...senang je jawapannye...takyah test la ek...lum lagi...hahaha...aku pon tak harap sangat pun...biasa2 je...aku punye sakit yang aku bagitau doktor ialah...saya pitam la doktor....tapi saya still g keje...n boleh ngajar dengan baik walaupun tadi banyak waktu ngaja...malas lak nak mc....sian budak2...tapi saya takleh baring...kene jalan2 je.....kalau baring lagi pening......doktor pun sambung...mari kite check darah tinggi dulu....emmmm...agak tinggi ye...125/90/.......takdelah tinggi sangat...maybe sebab pening....mari kite check kencing manis lak......4.7...emm...takde kencing manis.....takpe....saye bagi ubat...saya ada ubatnya.....emmm...dalam hati aku berbunga2....ooo...aku takde kencing manis.....leh la minum slurpe...walhal sebelum check doktor....aku baru je lpas makan aiskrim......seronok...seronok...leh minum air gas banyak2 pasnie...ni aku mengidam root beer A&W ni.......
  • Bile kuar je bilik doktor...aku carik2 suami aku...perghh...udah pegi perasap rupenye....almaklom orang neves...hahaha...tah hape2.....disebabkan aku g klinik pakai jubah...pastu lemah semacam je...semua orang kesian kat aku...ingatkan aku pregnant...hahaha...aku iyekan aje....pastu siap tanye...pengsan ke...terjatuh ke????takkk....saye kene berjalan je....kalau baring lagi pening......oooo....pastu dicadangkan bekam lintah kat aku......auuwww.....geli...bukan geli...takut pastu gatal2...pastu another solution....g derma darah...katanya sihat...coz kite ganti darah baru...ye ke????dapat ubat....bayar la bil berjumlah RM 31.....amik....pasni sile carik sendiri ubat2 itu di farmasi yang berdekatan ye...jauh lebih murah sebenarnya...dan bile aku balik umah...nenda aku cakap....apa????4.7....rendah sangat...patutlah pitam...siap nenek aku bebel lagi...kan dulu abah wakkau gulanya 3 terus masuk ward...la ye ke???aku tak tau pun....moralnye kawan2...pasni...nenek aku cakap...kene makan nasik selalu...bagi gula stabil dalam badan...jangan terlampau kurang....nanti pitam lagi....kesimpulan....esok baik aku beli air cola radix......memang sedap tak hingattt......sekian entry pasal kepitaman aku minggu ini.....eh...eh...aku dapat ole2 daripada pak itam&mak itam sekeluarga dari Indonesia...purse yang cantik....dan banyak fungsi...nanti aku update betapa cantik dan sukenye aku pada purse yang menampakkan aku ini seorang isteri yang solehah.....tima kasih atas ole2 itu...i love u all...tata...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...