Tuesday, April 27, 2010

Adus...

  • Adus...aduhai...hai...assalamualaikum...ahakkssss......nape ni chah??ape problem.....ayoyo...aku tak tau camner mau bagi ruangan komen aku berfungsi samapi sekarang...sudah penat ooo mengejas nye.......problemnye skang....takleh komen lak di penghujung setiap entry....cheh...ada yang mau komen ke...ada jugak ooo kengkadang...best tak bile orang komen????...best jugak ooo...terasa macam bersembang time kite dolu2...hehehe...ada sape2 mau tolong....besarnye masalah aku kan.....
  • Aku nak kongsi dengan korang beberapa barangan tupperware yan g sedang offer yang ada di rumah aku ni...Brand tupperware yang origional ye kawan-kawan...mari kite tengok.....


  • Tupperware besar...sesuai untuk membawa makanan dalam kuantiti yang banyak...offer tu tau....dalamnye ada penapis lagi....ye la....kot2 nak tapis sayur....kite kan kene rendam sayur sebelum dibasuh,dimasak dan seterusnya dimakan...betul tak....emmm...klu raya2 sesuai kan...kot2 nak bawa ole2 balik kampung seperti kek or rendang ayam...berbaloi beli yang ini...korang untung besar......


  • Tupperware bawah tu dua biji besar punye...sesuai letak keropok dan sebagainya...bile korang gunakan tupperware ni...konpem selera makan bertambah...haha....sebab warnanya yang menarik dan yang penting...dibuat dari buah-buahan kan...semua orang pon tau...takde bahan kimia....atas tu 2 biji untuk sup.....kire ala2 mushroom sup punye tempat la yang macam makan kat pizza tu.....Harga RM 161.20....


  • Seterusnya...tong air...murahnye ....ye la...bile party tupperware...biasanya kite menawarkan barang-barang yang dioffer...dan untuk memudahkan kerja...packaging selalu dibuat setengah dozen atau sedozen....lebih mudah...sebenarnya aku ni tolong makcik aku je tau....die suh tolong jualkan ok...jadi...aku saje la tolong mengupload kat dalam blog ni...mane tau ada orang berkenan....kalau wat open house...gune ini je....senang...sihat...tong air disertakan dengan paipnya sekali tau...jangan risau dehh.....
  • Ni boleh buat bekas kuih raya ni kawan-kawan...especially letak kat bahagian untuk kanak-kanak makan la...nanti tak la pecah2...betul tak???mesti lagi suke diorang makan....bercakap mengenai produk tupperware ni....aku percaya turun temurun orang sentiasa mencarinya...bayangkan nenek aku yang dah berumur 70 puluh lebih pun...kalau aku beli barangan tupperware...tak penah lak dibantahnye...tapi bile beli tupperware yang lain banyak-banyak ( dengan alasan murahlah ) mesti aku dikatakan membazir......kire nilai wang tu berbaloi2 bile kite beli barangan yang berbaloi...betul tak...hehehe....apo laiiee...tepuk dada tanya selera kite masing-masing...maklomla selera manusia kan berbeza-beza...betul tak????Harga setengah dozen tupperware madagascar ni ( ada 6 biji ye ) ialah RM 103.80....

  • Ini yang terakhir yang berada dalam simpanan aku.....yang makcik aku suh aku tolong jualkan la....die sibuk berparty tupperware ke sana sini sekarang.....yang ni ditinggalkan kat aku.....4 biji ye dalamnye.....besar pulak tu.....jadi kawan-kawan...klu rase2 berkenan...leh je tinggal pesan kat blog ek....mane lah tau korang berminat dengan tupperware yang berbaloi2 ini....sekian entry aku di kala ini...tata....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...