Sunday, March 28, 2010

Tag daripada Allyani

Ini pertama kali aku wat tag…..tang nak tag orang ni….nanti aku fikirkan dulu…hahaha…aku masih baru blogging,…..syok gak kan…..

1. anda makan gaji?

  • yup…den seorang kakitangan kerajaan

2. bila kebiasaannya anda dapat gaji?

  • 25..klu musim perayaan awal sket….

3. pernah dapat gaji lambat?

  • tak pernah langsung…

4. perkara pertama yang anda buat selepas dapat gaji?

  • buat dek dulu…beberapa hari selepas itu bayar utang2….berbelanja untuk belanja dapur kering…tidak lupa…bayar duit kutu…dan juga mengasingkan untuk ibu bapa dan nenekku......hahaha….

5. anda happy dengan gaji yang anda dapat?

  • alhamdulillah…dan yang penting semoga ia berkat dan halalan toiyiban…..

6. apa yang anda buat dengan gaji pertama anda sewaktu mula- mula bekerja?

  • membayar down payment kenari yang ku sayangi….

7. berapa anda simpan dari gaji anda?

  • adalah dalam satu perempat je…..hahaha…simpan dan berjimat cermat selepas melangsaikan beberapa utang…bile ptptn ku mau abis ni???

8. apakah barang yang paling berharga dapat anda beli hasil dari gaji anda?

  • kereta kenari aerosport…..yang aku gunakan duit gaji pertama untuk downpayment…dan separuh lagi daripada ayahanda ku….tima kasih babah….sayang babah banyak2…..

9. berapa gaji yang anda impikan?

  • gaji yang melangkau satu lagi peringkat sekiranya aku berjaya lulus PTK…..menyenget tangga gaji aku nanti….

10. tag 5 orang yang anda rasakan sudah dapat gaji?

  • Akan aku fikirkan........

Inilah tag pasal gaji aku…hahaha…tima kasih aly…member matrik dorm 2/2 yang hebat itu….hehe…pojaan pakcik saad….jangan lupe tag aku lagi…..

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...