Monday, March 22, 2010

Dan akhirnya.....seronoknya....

Akhirnya laptop ini berjaya direpair oleh suamiku sendiri......aku pon tak tau camner die repair...bile aku tanye die cakap...maneleh bagi tau...nanti abang takleh cari makan...hehehehe...dengan isteri sendiri pon boleh gitu.........


Apa masalahnye sebelum ni....sebelum ni masalahnye bile cucuk je ac power.....mesti mati....jadi kene tunggu bateri full......baru leh gune laptop...tapi bile powernye setiap masa leh guna ni....emmm....risau gak...takut terabai rumahtangga...ada pro dan kontranya kan.....yang penting tak perlu bawa ke tempat keje supaya anak murid aku terganggu...dan boleh menumpukan sepenuh tenaga kepada anak murid serta semoga apa yang aku cari dan dikurniakan pada aku itu halal........berkat selama-lamanya........



Masa rosak bising gak aku...kepala tak henti berfikir....orang cakap Toshiba bagus,.....baru brapa taun gune tetiba camnie....ish...teruknye......mulalah fikir nak amik lenovo pulak la....tak pun fujitsu......tapi bile dah elok ni.....toshiba la best...toshiba la pojaan hati...hahaha...manusia...manusia......selalu tidak bersyukur.......



Semalam juga aku dikejutkan dengan berita kenyataan daripada kak Mie di facebooknye.....seorang daripada Exco kebudayaan batch kami Zahari Ibrahim meninggal dunia kerana lemas......baru berusia 29 taun.....dan hari ni terpampang dalam surat khabar berita harian dan metro...yang lain tak lak aku pasti.......apa perasaan korang baca paper...dan baca berita2 sebegitu....rupa-rupanya kawan-kawan kita.......sedih rase...sebab teringat masa sama-sama dulu....bile check balik gambar...time gambar ramai2 ke Bukit Merah Lake Town Resort kat Face book aku rupenye dok sebelah Zahari......peramah....kelakar and also kecoh di samping baik hati......namun dari Allah kita datang....maka kepadanya jua kita kembali.....



Rentetan daripada punca ajal yang menimpa Zahari aku teringat pesan nenek aku.....aka woo aku ye (aku panggil nenek aku woo.....sebab orang kampar )


Woo aku cakap......dulu masa die ngaji...ustaznye ada memberikan ceramah....mati tu sakit.....malaikat maut jemput kita tanpa ada tawar menawar lagi......itu sebabnya meningga dunia itu didatangkan dengan pelbagai cara....ada yang accident,sakit dan sebagainya......diciptakan begitu supaya manusia tidak terlalu marah mengapa seseorang itu diambil semula nyawa yang dipinjamkan padanya.........supaya orang sekeliling dapat menerimanya dengan redha......dan mati itu pasti berlaku......cara adalah berbeza-beza bagi setiap seorang........dan apabila kita kembali nanti terputuslah segalanya....melainkan amalan baik yang kita lakukan semasa hayat dikandung badan serta doa2 yang disedekahkan kepada kita terutama doa anak yang soleh......




Semoga roh Zahari Ibrahim tenang bersemadi di sana dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.....Al Fatihah.......


ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...