Tuesday, March 16, 2010

Cadangan Menu....

Ada beberapa cadangan menu yang aku sedang fikirkan dalam kepala untuk buat sempena satu majlis....majlis ape yang aku nak buat....aku pon tak tau.....tapi yang aku tau....aku dah mula mencari2 tempat mengoder untuk menu2 yang aku nak oder itu.....


Akak2 sekolah aku ada cakap....kite wat majlis berendoi ko je la chah....tunggu baby...tak tau lagi bile....hahaha....sabar....sabar....sebenarnya aku memang plan nak wat menu ni untuk puputan....hahaha....dah plan tu...tapi tak tau le bile.....insyaallah kan...semua dengan izinnya....betul tak?????


they all cakap....sape nak buaikan echah nanti......ooopppssss....tu kene tempah buaian besar ni...takleh pakai kain je....kene wat kat tengah padang pakai buaian besi yang kukuh....kang tercampak lak echah....jahat kan diorang.....tapi aku ok je....kelakar gler....aku sambung lagi....abis kak, time nak cukur kepala kite....camner???sape nak dukung kite......tau ape jawapannye....ownh senang je....pakai troli macam kat tesco....heha...mengong kan kitorang semua...ape2 pun klu tak lawak takde warna kehidupan kan????


Korang tau apa cadangan menu aku???
  • kari kambing ( sangat suke kambing sebab lembut )
  • kuih sari ayu ( kaler ijau...atas ada kelapa - seketul RM 0.40 )
  • cendol ( setong rm 70...untuk 100 orang minum )
  • Kek brownies walnut kak milah ( tak sabar nye )
  • popia kentang aku
  • pulut kuning dan ompok
  • nasi putih la kot
  • acar timun woo aku ( sedap....rangup....campur karet )
  • limpa ricih halus dengan cili api ( macam kat umah Pak Itam )

Itulah antara angan-angan aku....moga2 akan cepat dilaksanakan....menu lauk aku belum terlalu merancang....tapi menu2 di atas adalah makanan yang aku ingat2 sampai skang....tu belum cakap pasal soto sg serdang lagi....klu dah ngeng sangat aku ni....mau hari2 aku pulun......nape la aku ni asik teringat makanan yang pelik2 je......susah le plak nak dapat cepat.....saat ni sebenarnya aku baru je selesai membancuh tepung karipap n wat inti karipap......teringin sangat lak makan karipap yang aku wat sendiri.....alahai....banyak gak tu....penat gak nak membuatnya nanti....walaupun leceh....tapi orang kata....di mana ada kemahuan, di situ ada jalan...betul tak....

Emmmm...nanti aku upload gambo karipap yang aku nak mula wat ni ye....tata...assalamualaikum dan salam sejahtera semua.......

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...