Monday, March 15, 2010

Hari Permulaan Cuti Sekolah....

Hari Sabtu adalah permulaan cuti sekolah bagi aku...tapi tidak bagi suamiku...hehehehe...jangan marah suamiku......namun begitu....hari sabtu dan ahad memang hari berharga buat aku....sebab ada orang yang boleh menemankan aku.....


Sabtu dan ahad kami dipenuhi dengan kenduri kawen....aku memang suke g kenduri kawen especially klu ada kari kambing lagi aku suka suki...hehehe....disebabkan kami ni kahwin dan rupa2 nya bersaudara tanpa dikenali....maka selama ni yang aku fikir adalah makcik sebelah aku....rupenye lebih kuat pertaliannya dengan suami aku....itulah kuasa Tuhan kan dan sangat aku kagumi dan percaya hingga kini dan selama....jodoh, ajal dan maut di tangan Allah......Jadi sekarang ni kalau g kenduri yang asalnya konon sebelah aku....sebenarnya sebelah suami aku gak....dan bile dah jumpa...alamatlah memang kami yang akan balik paling lambat...hehehe....ok le kan standard...bukan lambat sebab basuh periuk ye...tapi layan sembang dengan makcik2 dan pakcik2 yang sememangnya suka sangat kami kawen....sebab makin rapat balik......



Hari isnin cuti pertama aku....kekonon nak g mencari sticker wallpaper la kat pasa pagi...semua cecikgu sekolah aku dah ingatkan...pagi senin pasar pagi kat sekinchan....tapi aku tetap bermalas2....dalam otak dah pk...nak g pasar pagi...nak g antar kain kat tailor...nak g cari kasut kat alfio.....auwww......semua tak jalan pon...sebab asik melayan keje2 kat umah......ape aku buat hari ni.....aku membasuh baju2 aku n suami aku yang dah 2 ari, cadar2.....aku ada 3 bilik kat umah ni....banyak le nak dibasuhnya....last2...petang atas gesaan suami aku....die cakap tak baik tdo siang.....aku pun bergerak le memandu keta.....tak biasa ooo drive jejauh skang....i dah ada yang sudi bawakkan i.....hehe.....


Aku g wat roadtax keta tau......roadtax bakal mati ujung bulan ni....keta pon upenye dah nak abis bayar......jadi leh la plan yang best2 ye nanti....sebenarnya aku di issued 20 K.....tapi aku mintak tawar.....aku ni wat bank ala2 macam pasar lak kan......tapi untuk kebaikan diri sendiri pe salahnya.....kawan-kawan...tau aku dapat issued berapa....aku dapat issued 16 k untuk nilaian keta aku tau....memang dasat gler penawaran aku kali ni.....cume harap2 lepas la....berdebar gak nak tunggu keputusan walaupun aku dah bayar........tapi ujung pertemuan aku dengan kakitangan bank tu....aku cakap gak....tolonglah ye dik...akak harap2 lepas la...akak ni berhemah semasa memandu.....semua ayat bodek......



Aku jumpe dengan ustaz sekolah rendah aku.....ape die cakap....aiii...makin berseri2 ko chah pas kawen.......auwwww...malu nye rase...betul ke ustaz???? skang baru aku tau la...klu nak kuar umah aku memang tak sesuai pakai compact powder or cream berbagai.....aku hanya perlu pakai bedak sejuk yang kene goncang ready made jual kat kedai berharga RM4.90 itu sahaja....sebab memang mujarab.....sekata dan menaikkan seri selain berbau harum...ahakkkksssss......sekian cerita hari isnin pertama cuti aku.....hehehe.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...