Tuesday, March 30, 2010

Adik Sepupu kami bertunang sudah......

Hari ahad semalam....kami memenuhi jemputan perkahwinan akak kantin sekolah aku....anaknye kawen....disebabkan ada majlis jugak kat Meru....jadi kami adalah tetamu yang tiba paling awal skali......lauknye sempoiiii....tapi meletopp!!!!!


Ada pecal,ayam goleh n kari daging.....menyelerakan......Mr suami makan pecal je...sebab die tau...die nak makan masakan maknye sampai meletop kat meru...hehehe...jangan mare......


Sampai meru....perghhh,,,,...banyaknye lauk...sempena tirah bertunang...yang hebatnya...adik beradik mak mentua aku masak sorang sikit dari umah.....aku masak gulai pisang, mak mentua aku masak gulai nangka n kuih talam seri muka......mak lang rehan kari ayam kampung.....tuan rumah aka mak chu......kari kepala ikan....acik ujie.....ikan tongkol masak taucu......kacang panjang goreng, bubur kacang....buah-buah,.....dan banyak lagi la....sampai tak terkira......kerjasama membawa berkat...hahaha,,,senang kan wat kenduri......


meh layan gambo-gambo di bawah.....



Cerita ini pasal pertunangan adik sepupu suami aku ni....selamat sudah disarung cincin dan diikat selama setahun...tahniah dari aku n suami.....jangan lupa...anak2 sedara belah suami aku panggil aku mak ngah tau....terkesima seketika dan akhirnya aku harus akui...aku adalah mak ngah mereka........inilah beberapa gambar sekitar nak g majlis tirah......banyaknye gambo2 kami je....hehe...layan.......



sebelum g kene tangkap gambo dulu...tengok le apa jadi dengan idung aku....balik kursus terus menggelupas teruk....malunye tak tau nak cakap...mula takmo pegi...mengenangkan sedara mara......gagahkan jugak...ye la...bile susah busuk2 pon mesti sedara gak yang tolong kan???betul tak???....hehehe....













Beberapa hantaran pertunangan yang digubah cantik....time kitorang bertunang pon mak mentua aku watkan pulut kuning...katanye lebih berkat...hehehe....sirih junjung dah macam sirih berbunga...dibuat dek sepupu suami aku...dek Ayoy....sempoi n cun......









Cuba tengok suami aku tu...nak jugek duduk dengan kami...hehehe....di mana ada aku...di situ la ada suami aku....ni semua adik ipar n kakak ipar mak mentua aku......

















lagi posing2 makcik2 suami aku...bersama kami........kitorang memang suke kamera kan????



ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...