Thursday, February 4, 2010

Telefon dari seseorang.....

Hari ini kan kawan-kawan...tatkala aku memanja2kan diri di atas katil...almaklomlah...baru balik sekolah kan....aku menerima satu call...no nye aku familiar...sebab aku ni kire boleh digelar penghafal nombor yang agak ekstrem terlampau...antara yang aku suke hafal..no plat kereta cecikgu sekolah aku...polisi..no akaun bank...n no telepon...hahaha...sampaikan kak ina penah cakap kat aku...punyela dasat aku boleh sebut no die terus je...siap no laki die pon aku ingat...die cakap..die pon tak ingat....

Alkisahnye aku masih ingat no tepon sekolah lama aku...cume aku tak save le no nye...sebabnye suami aku kan suke sangat tukar2kan hp tuk aku...jadi aku dah malas dah nak save2 nombor...bile tukar je,ilang nombor...baik aku wat tak tau je....baru je tadi aku pon dapat call berbunyi begini :

Caller :  Hello, boleh saya bercakap dengan Puan Aishah ( wah..orang dah panggil aku puan la )
Aku   :  Ya saya bercakap
Caller :  Saya Encik Mahmud dari J.. sedang membuat kajian tentang penempatan guru
Aku   :  Ya,kenapa ye Encik
Caller :  Saya dapati guru di sekolah puan berlebihan..jadi saya ingin membuat penawaran sekiranya
             puan mahu berpindah ke sekolah
Aku   : ( Dengan semangat wajanya terus aku bangun dari baring ).Sebelum ini saya pernah mengajukan
           tentang perkara ini pada pihak yang berkenaan namun disebabkan saya masih baru di sini, jadi
           permohonan saya agak sukar untuk diluluskan ( serius tak bahasa aku )

Sebenarnya time ni aku sangatlah teruja sangat sebabnya sape la takmo dok dekat sket ngan suami kan...haha...offer la kat aku...sure sukar untuk menolak...walau apa pun setakat ni di mana pon aku berkhidmat setiap hari aku rase bahagia dan seronok nak memajukan anak didik aku...perghhh...tak larat kan...kite sambung balik perbualan aku....
Caller  :  Macam mana kalau saya offer puan untuk berkhidmat di SK .......
Aku    :  Itu sekolah lama saya...saya dimaklumkan sebelum ini perpindahan boleh berlaku...tetapi tidak
             boleh berkhidmat semula di sekolah lama ( masa ni aku dah syak sesuatu )

Dan secara tiba-tiba aku menjerittttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Aku    :  Tidakkkkk...ini cikgu Mahesh kannnnn?????betul kan  ???/
Caller  :  Hahahaha...ye la...aishah...u dah kene tipu la....
Aku    :   Oh my God....Bencinye...bencinye...bencinye.....cikgu mahesh...aduhai...mati2lah ingat sape yang
              call...BTW...why ye cikgu Mahesh???
Caller :  I nak mintak contact person orang FRIM yang u buat camping dulu....

Serentak itu aku pon memberi no tepon abang Yazid pada cikgu Mahesh....maklomla..aku kan penghafal nombor yang tegar...walaupun dah lama tak berurusan dengan abang Yazid...aku masih hafal ok no nye....Dan serentak tu kami pon berbual2 la sebentar bertanyakan perkembangan terkini aku...korang nak tengok gambar cikgu Mahesh tak .....ni hah...gambar dengan aku sekali lak tu....


Cikgu Mahesh ni merupakan seorang guru disiplin yang amat berdedikasi pada aku masa aku berkhidmat di sekolah lama dulu...bapa kepada dua orang anak...n yang penting cincin kawen cikgu Mahesh ada huruf K tak silap aku...awalan nama untuk isterinye...Kavitha tak silap aku....ada 2 orang anak....anak dara n anak bujang...bagus kedua2 anaknye...dah makin meningkat dewasa...tapi amat menghormati orang tua...penah aku jumpe Cikgu Mahesh bawak kedua2 anaknye ke KL naik komuter....sembang2...macam kawan-kawan plak...punye la fit nye cikgu Mahesh....nampak garang tapi memang kelakar...adusss...aku memang tak boleh hingat la kelakar2 yang cikgu Mahesh buat time kat bilik guru lelagi bile menyelesaikan masalah murid...cool je.....anyway....Semoga kawan-kawan semua semakin meningkat maju......Moga berjumpa lagi!!!!

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...