Tuesday, February 9, 2010

Aku dan kanak-kanak yang baru...

Wah...bunyi macam menjual kanak-kanak pulak...tetapi hakikatnye...aku memang le suke nak melayan bebudak yang umur 4,5 hingga 6 taun...sebab seronoknye nak tengok mereka ni masuk darjah satu....

Taun ni aku jumpa semuanya kanak-kanak lelaki...cikgu2 sekolah yang baru ni semua melahirkan anak lelaki agaknye untuk dihantar ke pra sekolah kat sini....inilah dia hero pojaaan hatiku bagi tahun 2010....



Aku panggil 2 hero ni...amir n azri...

kedua2 anak cikgu sekolah aku...ade lagi...tapi hero yang berdua ni la paling rapat dengan aku...hahaha...bila habis je kelas pra...diorang akan datang menyelit tepi ketiak kiri sorang,kanan sorang....panggil...cikgu echaaa....hehehee....bahagia nye rase...tak sabar nak tengok anak sendiri membesar...

Banyak bende2 kelakar yang budak2 ni buat...kadang2 memang tak tahan...semua perkara yang keluar dari mulut diorang aku rasa macam suci sangat.. dan ikhlas...memang betul la...kanak2 tu ibarat kain putih dan ibu bapa yang akan mencoraknye....

Paling tak tahan....tangki diorang selalu je nak membuang....ye la budak2 kecik kan....aku penah ajar diorang...jangan cakap nak berak....cakap buang air besar....faham jugak aku tengok....

Kadang2 bukak seluar selamba dalam bilik guru...terlupa agaknye kat sekolah...dah la berlari2 masuk ke toilet...yang best...bile tak tahan sangat dan mak2nye terlambat nak bawak ke toilet....diorang akan caka ape tauu??????/

AYAM KFC...AYAM KFC...AYAM KFC.....

perghhhhhh....berkesan gak aku tengok....kadang2 kite cakap kaki atas kepala bawah kan....tapi punye la psikonye budak2 kecik....itu yang dicakapnye.....

Kepada azri,amir khairin,qhoim n ammar naim.....semoga kalian menjadi anak yang soleh...dan berguna untu agama, bangsa dan negara....

juga buat aliya,farisha,aidil n arif.....cikgu echa rindu sangat dengan kalian....terasa sedih tak dapat bersama melihat kalian ke tahun satu.....

tidak dilupa buat dina dan sofea....moga kita akan berjumpa lagi....

Sayang selalu dari Cikgu Echa.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...