Friday, January 18, 2013

Sayang kampungku sayang....

Salam pagi jumaat...semoga kita semua sentiasa diberkati...aku sedang dapat menulis blog dengan aman damai sebab cite dora explorer dah mule....

dah nak 31 taun aku idup...rasenye 15 tahun dah konpem aku menghabiskan kehidupan aku di kampung peket 60 , sungai besar, selangor...inilah rumah nenek aku...yang aman,damai,tenang,sejuk mata memandang dan juga sejuk badan bile kat kampung...lagi best bile belakang rumah ada tukung urut bidan kampung...satu kelebihan pada aku...

sekarang nenek aku dah pon dok dengan aku...memang itulah takdirnya....tapi sesekali dan yang penting waktu raya rumah ini akan berseri jgak...dan aku selalu pastikan yang tempat jatuh lagik dikenang ini takkan luput dari ingatan semua ahli keluarga aku...dan rerajin la jenguk kampung.....

Jom skodeng rumah nenek aku kat kampung...


Gambar depan rumah...iman memang suke bile balik kampung dan akan terjah tangga dulu...mesti....meleleh air liur tengok tangga....



Gambar halaman rumah...suami aku memang rajin kemas kan...jadik klu kitorang balik...memang bersih la...die akan cakap pada aku...die penat camner pon...die nak racun gak rumput...tak sampai hati....



Gambar dalam rumah....ada plak gambar nenek aku...ni gambar masa diorang semua sibuk bekerja keras siapkan goodies tuk aqiqah iman...



Gambar dalam rumah tingkat atas...time iman dimarhabankan dan potong rambut...cukur ye..



Gambar dekat beranda rumah belah bawah...tempat kitorang selalu lepak...sejuk aje...klu tdo mmg sampai leh berdengkur...ni gambo aku n memakcik iman during hari raya celebration....



Gambar hajah khadijah,along aishah dan nur iman khadijah...ni jgak dkat beranda tingkat bawah umah nenek aku...

Semoga aku akan dapat balik kampung lagi dalam masa terdekat ini....jom singgah semua....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...