Monday, December 31, 2012

Entry akhir 2012...

moga2 ini bukan entry terakhir aku...great n happiness moment and also sadness moment banyak di sekitar 2012 ni....tapi bukan pesen aku nak ingat smua moment2 ni...yang aku hengat makan je and also la tarikh2 kawen member2 yang akan datang....


wat hape nak ingat sadness memory yang lepas kan...buat naek darah tinggi aje...baek naekkan kencing manis...terhenti jap tulih blog sebab bising kat luar rumah...rupenye...anak2 orang belakang rumah dok sorong keta sorong cari brg2 utk recycle....


apa yang pasti...2012...taun tuk beberapa ahli family kami menamatkan zaman bujang memasing dan jugak dalam step awal tuk ke alam rumahtangga...tapi takde dgr lagi orang yg preggy dalam keluarga besar kami...owh...itu termasuk lah aku...sungguh aku rindu moment itu....


As usual..memana pengantin baru yang datang umah aku,akan dapat gift la...jadi skang aku dah prepare awal2 tuk gift2 for those yang nak kawen di masa depan dan berjalan2 ke rumah aku bagi memperkenalkan pasangan memasing...ini satu adat lama yang masih keluarga aku guna pakai...memula dulu aku pon pelik...apasal pepakcik n memakcik aku asik bagi kain batik n kain pelikat plus duit lagi...baru aku tau...memang itu la adatnye...tak sangka aku ni dah same level dgn orang dah tua2 rupenye....


Well itulah perubahan daripada zaman anak dar, pastu transform jadi isteri orang n seterusnya jadi mak orang....daripada duduk ngan mak ayah...aku pon dok dgn nenek gak...then dok asrama,,...pastu tetiba ada rumah sendiri lak...dah kene jadik tuan rumah pulak....macam tak percaya je kengkadang...tapi kan masa memang berjalan dan begitu mencemburui kita kan....daripada dapat duit dr mak ayah,tak penah keje,tak penah bayar bil itu ini...skrang smua manage sendiri....oh manisnya hidup ini......


Azam taun baru,aku pon tak tetapkan lagik sbb dalam hati...terima saja rezeki yang dikurniakan...tapi moga2 tahun 2013,iman khadijah akan dapat adik lagi,kehidupan kami sekeluarga diberkati sentiasa dan semoga aku mampu manage keluarga aku dengan sebaik mungkin...dengan erti kata lain...menjaga perut ahli rumah aku....sampai jumpa...daaaaa....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...