Friday, May 20, 2011

Mau tahu siapa saya...???


  • Mahu kenal aku cikgu camner..meh baca sket beberapa karangan anak murid aku mengenai aku...yang rasenye bukan menyentuh perasaaan tapi lebih kepada menggeletek hati...jom layan...Kita mula dengan karangan yang pertama ye hari ni...



  • Cikgu yang saya suka ialah Cikgu aishah.Saya suka kepada Cikgu Aishah kerana Cikgu Aishah baik hati,lemah lebut dan bersopan santun. Cikgu Aishah mengajar saya dengan baik. Cikgu Aishah tidak pernah memukul saya walaupun sekali....



  • Komen perenggan pertama ni...owhh anak muridku sayang...macam cikgu ni tak penah ajar kamu kata ganti nama diri plak..pastu tang yang lemah lembut tu...tang masa bila yang die nampak aku lemah lembut...bodek agaknye...hehe..sambung lagi perenggan kedua...



  • Antaranya ialah saya amat menyukai cikgu apabila sedang memakai tudung bawal kerana ketika itu muka Cikgu Aishah kelihatan bulat. Saya juga suka Cikgu Aishah memakai jubah kerana Cikgu Aishah sangat sesuai apabila memakai jubah.



  • Komen perenggan kedua laks....penanda wacana antaranya macam tak sesuai je letak di situ....sure budak2 ni selama ni ngumpat aku bile aku pakai tudung awning...mesti depa cakap aku tak lawa...pastu..tang suke tengok aku pakai jubah...kene ngandung selalu ke ape pas ni...aku time preggy barule nak sibuk pakai jubah...hehe...mari sambung lagi...



  • Selain itu apabila saya tidak faham, Cikgu Aishah akan menerangkan sekali lagi.Saya suka melihat Cikgu Aishah ketika senyum, kerana muka Cikgu Aishah kelihatan cantik. Cikgu Aishah seorang yang berhati perut terhadap orang yang mengalami kesusahan.



  • Komen perenggan ketiga...nampak sangat selama ni aku tak penah senyum..haha..jarang le nak senyum...tahu menjegil mata besar2 adalah...kuengkuengkueng...sambung lagi...sambung lagi.....



  • Di samping itu, harapan saya ialah saya ingin berjaya di dalam UPSR dengan mendapat 5A untuk menggembirakan Cikgu Aishah kerana Cikgu Aishah telah mengajar saya dengan bersungguh-sungguh walau apa jua keadaan yang berlaku terhadapnya sendiri.



  • Akhirnya ialah semoga Cikgu Aishah panjang umur, murah rezeki, sihat selalu dan selamat di mana-mana jua....



  • Sekian...aku takde la touching sangat baca karangan ni...karangan ni pon tak menang...yang menang agak touching...and ada satu yang menang iaitu tempat kedua citer pasal aku....karangan yang menang nombor satu citer pasal cikgu lain....next entry kite baca karangan yang kedua lak ek...tata.....

p/s...klu aku bawak iman g skolah sure die nangis dengar sore aku kuat...iman takut dengar sore kuat2....maklomle...bapaknye panggil iman slow je sore...lembut je dengan anak daranye...camner anak dara ibu tak takut klu dengar sore kuat...alahai....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...