Thursday, May 19, 2011

I'm a degree Holder...


  • I'm a degree holder..kene cakap camtu ke...dengan semua orang yang kite jumpe....bagi orang tau yang kite ni degree holder....



  • Selalu penah orang tanye aku....echah cikgu ek...cikgu sekolah rendah ke menengah...then bile aku jawab...sekolah rendah...terus je orang cakap owwhhh...jawapan owhhh agak something wrong...sebab mentaliti orang cikgu sekolah rendah bukan degree holder gamaknye...tapi pada aku...den tak kisah pon...cikgu sekolah rendah lagi power...mengajar murid kenal itu dan ini...mengajar basic in our life.....bangga i jadi cikgu sebenarnye....



  • 5 taun ngaja...dah 4 buah skolah aku pindah randah....bile tiba kat skolah baru pon aku tak penah mention aku ade degree...sape yang tau,tau la...sape yang tak tahu,i don't mind je....tapi lastly orang tau gak...



  • Time kat Sg Haji Dorani, kak Shida dok ngira2 brape ramai lagi cikgu yang dg 29 lom naik dg 32....kak shida pon ngira2 dan dalam proses die ngire2,die cakap gak...echah pon lom naik dg32.....aku dengar...tapi aku diam aje.....skali menyampuk akak yang lain...ape jadah echah nak naik 32...echah tu dg41....kehkehkeh....sori la kak shida,i memang low profile....



  • Pindah lak kat SK Sg.Nibong...time mengupdate data guru...aku tick la kat situ,kelulusan tertinggi,ijazah sarjana muda,ikhtisas...diploma pendidikan....sekali kak rufiah lak terpandang curi2 tengok borang aku,die habaq...echah...ni silap...bukan ijazah sarjana muda...echah mane ade degree lagi...auwww...lagi skali...betul la kak oii....terkejut le kak rufiah...boleh selama ni die tak tau....



  • Agaknye memang ramai tak tau background aku agaknye.....ramai jugek orang ingat aku anak bongsu...jarang orang percaya aku anak sulung...wakaka....den dah takleh ubah style den..tu sejak azali...bukan lakonan....



  • Kesimpulan..sebenarnye ramai cikgu sekolah rendah yang dah de degree....bkan setakat KPLI....tapi kebanyakan mereka dah ramai sambung belajar semula...termasuklah mak usu aku yang baru dapat sambung blaja kat UPSI bebaru ni...tahniah aku ucapkan...pada den...tu semua tak penting....



  • Kerana sesungguhnya...amanah yang diberi...kami tak persiakan...apa yang kami janji...tunai tetap kami tunaikan....

P/S...Nenek den pon turut konpius nape adik2 aku ajar sekolah menengah...walhal same2 ade degree...yang aku ajar sekolah rendah...die pon penah kate dalam hati...sian kat cucu aku...walhal semua orang tak tau...i love mengajar Sekolah Rendah.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...