Monday, April 18, 2011

Jadual padat....


  • Sekejapan sangat masa berlalu aku rase...tup tup aku ade lagi 4 hari tempoh masa nak berpantang...nur iman khadijah pon dah selamat 2 kali kenduri aqiqah...tah kan masuk umah baru lagi kenduri lagi...jadi jadual padat dengan kenduri...yeay...aku suke...



  • Tapi ada banyak jugek yang tak bestnye...iaitu...aku tengok saje...sungguh terbakkr dan teruja rase hati bile tengok kari kambing plus beriani...puas jugak la aku tanye nenek n mak aku...ini boleh tak makan...ini boleh tak....nanti mesti diorang cakap...alah...nanti2 kan leh makan....sabar dulu...siap cakap 44 hari tu sekejap je....



  • Tapi bile kite kire...wah....seronotnye dah nak abis 44 ari...sekali mak aku sambung...sambung lagi pantang tusampai cukup 100 hari....aku mule ngeluh...maklum asik terbayang air sejuk...n nenek aku plak akan menerangkan rasional....nak elok cepat tak...n cakap...orang lepas bersalin perut die muda lagi....nak kecutkan balik semua yang kembang...cube bayang...yang duduk 9 bulan ari tu kan orang...orang kan besar...iman la orangnye....hehe,,,..



  • Jadi aku kuat semangat balik...maklomle ade beberapa orang plus suami sendiri pon kata aku dah kurus berbanding sebelum preggy...terpk jgak...wah...klu aku makan macam makan dalam pantang...musti aku lagi kurus banget...walaupun kadang2 kul 10 malam aku leh bantai sampai 2 pinggan nasik....supaya bak kata nenek aku klu nak air susu banyak...makan lah banyak....selalu tak makan nasik malam....gemuk gak tak kurus2....hehe.....



  • entry bergambar akan menyusul kendian...tata...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...