Friday, February 4, 2011

Blood Preasure...

  • Bacaan blood preasure on 4/2/2011...ialah 100 / 80....doktor dah remark kat buku merah...klu 142 / 92...kene masuk wad awal...janganlah...janganlah.....

  • Tapi lepas balik daripada klinik rase pening pulak sampai pitam rase...lantas terus termuntah...walhal dah ngisi perut dengan sarapan pagi.....aku pon berkire2 dan bertanye2...ape yang aku salah makan...dan mula membanding beza makanan aku ngan suami semalam....

  • Beliau makan pizza, aku makan pizza...tapi aku pitam...beliau tidak....

  • Beliau makan nasi ambeng n soto pedas...aku pon makan yang same....masih lagi die ok...aku tak ok gak....

  • Dan akhirnya time memasak lunch tadi bersama nenek aku, tatkala aku mula mencari semula tenaga dengan memakan telur ayam kampung separuh masak.....nenek aku cakap....jangan g makan lagi kat restoran mamak.....woo pon pening berputar2 makan ayam madu.....

  • Barulah dapat banding bezanye...iaitu aku makan ayam madu malam tadi...suami aku diet memalam...die dapat makan pizza aku...cukuplah padanya...kesimpulan dah nama kedai mamak...sure la pakai kas kas...nape la aku tak serik-serik......sedap memang tak hengat...sekali pitamnye....memang ape pon takleh hengat.....

p/s...4/2/2011...bersamaan 1 rabiul awal rupenye.....klu iman kuar awal...leh same hari lahirnye nanti dengan keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.....12 Rabiulawal......ape2 pon...moga iman sihat2 saja...amin....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...