Thursday, February 3, 2011

Bile mula ajar tahap satu semula...

  • Masa meeting pertama untuk sessi 2011 dan saat dan ketika gpk mengumumkan kelas yang bakal diajar...aku memang sangat2 terkejut.....memang aku tak menjangka awalnya....

  • Aku dapat ngajar b.melayu tahun 5 dan taun 3...tahun 5 tu takde la mengejutkan aku...yang mengejutkan aku tang yang tahun 3.....owhhh....betapa lamanye tak ngaja tahap satu.....kene banyak strategi kene ubah.....

  • Banyak bezanya ngaja tahap satu n tahap 2 ni.....tahap 1 masih lagi manje2....tahap 2 dah boleh diharap sikit...lelagi bile aku dah pon drill diorang setaun.....

  • Bila dok kat tahap 1....perkara yang aku dok buat sekarang dan tak penah aku wat sebelum ni kat tahap 2......

  • Tulis di white board sebesar mungkin...tak boleh tulis banyak2.....sebab diorang tengok satu perkataan, salin, tengok, salin.....memang lambat klu nak suh menyalin...satu jam setengah pon tak cukup....

  • Bile bagi hand out...kene guntingkan...dan gamkan...supaya takde lidah2 yang terkeluar dari buku....motif aku gamkan walaupun ramai murid, aku pon kureng suke tengok buku yang kureng kemas.....

  • Klu ada surat pekeliling ape2 pon dari sekolah...aku gamkan gak kat buku they all....

  • Make sure dalam beg diorang diletakkan nombor telefon parents...aduhai...murid tahap satu, klu sakit...biase nangis.....memangle manje.....

  • Kesimpulan...best jugak dengan tahap 1 ni...dah la comel....klu aku terkuat suara mesti terkejut macam sakit jantung...hehe...jahatnye den....kesimpulannya...taun 3 ok lagi....takleh bayang aku kene ngaja taun satu......belom aku berani lagi nak berdepan.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...