Monday, December 13, 2010

Style Woo Kami...

  • Woo itu siape...???woo itu ialah nenek kami...nenek kesayangan kami...alhamdulillah...sekarang dah berumur 73 taun n taun depan 74 taun...moga2 sentiasa sihat....bukan ape..kesian bile tengok woo sakit....macam tak terbawak badannya.....

  • Tiap kali aku g mane2 pon especially kaenduri...mesti orang tanye...woo mane??ade kat umah...tak larat jalan...pastu dengan terkejutnye....diorang akan bertanye...dan dengan rase bersalahnye..hah...woo sakit ke...ishhh...tak le...sakit tua biasa2 la...woo sekarang bukan larat jalan sangat pon...klu pi mane2...kene berpaut pada cucu2nye...tak sabar2 nak tunggu baby lahir...nanti pegang nenek baik2 ye mase jalan...( moyang dalam bahasa kampar..sudah tukau jadi nenek )

  • Saje mau citer style woo aku...memang aku respect...n moga2 leh la aku ikut caranye sampai bile2...style dalam mengejar menjadi suri rumah terbaek...konon..macam le bagus sangat,...but...practice make perfect kan..aku akui woo memang garang dengan aku...klu woo tak garang dengan aku...tak jadi le aku sekarang ni....klu woo tak garang...aku takkan pandai kelim karipap sampai sekarang...tu la yang paling aku ingat....

  • Sekarang walaupun dah kawen...woo masih garang dengan aku...aku tau dengan niat nak ngaja aku...aku ni alahai...sebelum kawen pemalasnye aku rase..ngaku tu...ye...aku nampak bezanye skang.....agak penat gak ikut style woo...tapi kesannya...memang kite akan nampak sendiri...memang bagus....

  • Contohnye ape...contohnye ialah....masa basuh baju...klu ikut kite2 zaman moden ni...terbalikkan baju and terus masuk dalam mesin kan...tapi woo punye style....rendam dulu dalam air sabun....selama lebey kureng setengah jam...berus dulu bagi bau2 peluh kuar and segala kekotoran kaki seluar ilang...baru masuk mesin.....motif...mesin bukan nye cuci betul...n sekadar pusing2 aje.....lagi satu...,membazir je pakai dynamo woo cakap....dah le mahal....bau tak melekat...bagus kan woo...hehe...tapi ape yang pasti....bau dynamo akan melekat walaupun baju dah kering.....tu la woo...banyak makan garam kan...banyak pengalaman yang kite leh jadikan ikutan....dynamo pun woo yang pilih...die takmo sabun lain....

  • Contoh lagi....klu suami balik...cepat2 watkan air...masak....masak lauk cukupkan 4...supaya senang suami mau pilih....bile kite masak sendiri kan jimat woo kata...takyah tunggu lama2 kat kedai....takde jugek perasa tambahan...origional lagi.....so far....aku leh ikut cara woo...walaupun aku tak sekuat dan setabah woo...tapi aku sentiasa berazam tuk membaiki diri aku.....woo...the best sifu...moga woo sentiasa sihat2 selalu...aminn.....

p/s...sambil type entry....aku sedang mendengar lagu2 yang suami aku masukkan kat tenet...sepanjang preggy...die download semua lagu nasyid.....tuk aku dengar...sampaikan dalam keta pon.....die cakap semoga anaknye nanti solehah...diberi dengar yang baik2 saje...aminn...moga2 tercapai cita2.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...