Friday, December 17, 2010

Mood-Nak Jugak!!

  • Hari hujan sejak dari petang tadi....aku cakap dalam hati konpem pengantin makan dalm periuk ni..ujan tak henti2...btw...esok ada 2 jemputan kawen.....kene pegi jugek ye walaupun kadang2 ramai orang cakap aku dah macam dah nak cukup bulan....jalan lambat..haha....

  • Mood sekarang tengah cuba untuk mendapatkan sesuatu...aku dah mintak kebenaran woo....tapi woo cakap jangan nak ngade2...tak nampak ke ujan lebat...jangan nak keluar...

  • Aku nak makan PAUUUU....pau kacang...kat sungai haji dorani....yang lembut dan amat gebu.....uwaaa.....penangan mengidam anakanda di dalam perut nampaknye.....

  • Dalam tempoh setakat udah masuk 7 bulan ni apa yang aku ngidam...meh kite wat list.....

  • Awal2 mengandung...hari2 mintak sirap orang kawen kat kantin sekolah...camner rupe sirap orang kawen itu???ianya mestilah cair.....lawak kan....

  • kedua nak makan sup ayam campur kentang yang banyak yang dibuat kat kantin sekolah sahaja...klu akak2 kantin masak sup ayam...first sekali diorang akan cakap/....panggil cikgu aishah...nanti kempunan...every week diorang akan masak sup ayam campur kentang......

  • ketiga bubur kacang cair orang kawen......nak yang cair punye...dan kat umah orang kawen....tercapai cita2 time g kenduri kawen ngan cikli kat bagan datoh....

  • keempat..nak makan nasik minyak rumah orang kawen aje...yang penting nasik minyak tu yang dimasak oleh orang gejobos...bukan catering...maksud gejobos ialah gotong-royong orang kawen...dan setakat ni dah tercapai gak cita2...tapi nasik minyak yang paling sedap aku dapat makan ialah kat umah cik ani....pengantin zakiah n ustaz zamri...aku siap pesan kat orang gejobos sungai nibong...nanti klu ade kenduri yang gejobos kariah cik ani masak,inform aku awal2/....aduhai...sedapnya....

  • kelima...keropok lekor losong...yang daripada losong betul2..lain2 takmo...masa ni pening gak suami aku...tengok aku monyok aje...asik cakap losong...losong.....nasib baik tetiba kawan baiknye mahadir nak ke losong...die cakap...selamat......klu tak die yang nak ke losong...tima kasih la mahadir banyak...sangat2 aku hargai.....walaupun hakikatnya pagi sebelum balik mahadir dah pun sampai ke pahang...tapi sebab aku punye pasal.....die patah balik ke terengganu......

  • keenam....steamboat din...steamboat ni steamboat pakai lori je...dan ade malam je...tapi kuah die...memang selalu klu aku tengah tdo pun memalam...tetiba suami aku bawak balik steamboat din...sure aku bangun...ngadap sorang...ni aku dah suruh suami aku tapaukan...n bawak balik sok pagi.....tak sabar2.....untuk pengetahuan...din ni bujang lagi...hehe..tapi pandai wat kuah steamboat...sape nak skodeng din..leh la g kat meru...depan shell ye....

  • dan akhirnya...aku tak sabar nak menanti esok petang...nak makan pau persona sungai haji dorani......pau...oh. pau....i luv u......

p/s.....kebanyakan yang aku ngidam banyak berkaitan dengan orang kawen.....agaknya anakanda aku nati suke g kenduri kawen agaknye...aku pun agak sentimental sepanjang preggy...cube bayang...tiap kali sebelum aku nak g kenduri kawen memane...mesti aku bukak balik album kawen aku....dalam hati...seronoknya kawennn......

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...