Sunday, December 26, 2010

Lengung di betis...

  • Biase le ye..dah name membawa baby...yang normal jadik...cramp kat betis...huhu...dulu2 awal2 ingatkan aku sorang je yang rase gitu...jadi segannya nak citer kat sape2....nanti takut plak orang cakap....orang lain pon ngandung gak...lagi la ramai...ni baru ngandung memula...dah sakit itu ini...jadik didiamkan saja....

  • Tetapi.....setelah diasak2 dengan pertanyaan...maka keluar juge la soklan....cah....cramp tak betis tu...aku pon cakap la...haah...tapi kadang2 je...haha...baru ku tau....normal le tu cramp kat betis time ngandung.....maka kuar la pelbagai petua untuk praktis aku.....

  • Antaranya...jangan minum ais batu.....beberapa hari aku buat jugak la...tapi mane leh tahan n bile pk2 balik nanti kan ke dalam pantang takleh minum ais batu...baik ko minum skang chah oii.....

  • Kedua...banyakkan minum susu....itu antara signal badan tak cukup susu.....kureng tenaga...aku pon memang takde masalah nak minum susu...jadi walaupun ade setengah orang tak suke minum susu...aku skang adalah penggemar susu.....macam tak caya je....

  • Ketiga...letak bantal bagi kaki tinggi sikit....itu konon aje.....bile dah tengah2 malam sikit...bantal dah ke mana disepak2...nampak sangat takleh dok diam....sebelum tdo leh gelak2 dulu terbahak2 dengan laki aku...sebab die klakar sangat tengok kaki die pon kene tinggi2 duduknya...pembakar semangat yang bagus...laki den pon letak kaki atas bantal bagi tinggi2.....last2 kaki die yang cramp.....

  • Keempat.....lumur je la minyak bebanyak.... tangan suami ade miracle lately.....mane tak...lumur sampai nak abis sebotol.....perghh...best je rase berangin....for info....minyak afiat sanagt mujarab...suggested by woo aku...ade 2 jenis botol iiatu botol bulat n botol petak...bulat-sejuk...petak-panas...lepas sapu...perghhh...memang best...dapatkan di mydin dengan harga 3 botol rm 11.40......kat luar sebotol rm 4.50 la gak,,....

  • dan akhir sekali...aku baru je dapat tau malam kenduri......gesek je ibu jari kaki...malam tadi aku buat sebab lupe sapu minyak.....tapi kejap je dah lengung balik.....kesimpulannya...bak kata kawan-kawan.....

  • Hargailah setiap detik dan memori sepanjang mengandung...nanti satu ketika pasti kite akan rinduinya semula.....

p/s.....sangat kagum dan menghargai ibu2 angkat yang berusaha bersungguh2 untuk mengadakan susu ibu untuk menjadikan anak angkatnya anak susuan mereka.....semoga berjaya hendaknya......aminn.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...