Friday, August 27, 2010

Cerita anak kecil...

  • Seronok aku dengar beberapa cerita anak kecil yang dah nak meningkat remaja...or boleh dikatakan yang pompuan nak jadi anak dara, yang lelaki dah nak jadi anak bujang....
  • Nak share citer akak2 skolah aku pasal anak pompuan diorang yang dah nak jadi anak dara.....mari ikuti perbualan antara mak dan anak.....nama sebenar terpaksa dirahsiakan...haha..nanti glemer lak....
  • anak :umi...takut lah nak jadi anak dara....anak dara tu camner...
  • umi : la...kene la jugak...terpaksa....kene jaga tingkah laku...semua kene jaga...
  • anak : semua kene jaga...susah la umi...nak kecik je camni...takut..nanti jadi anak dara...pastu kene kawen....
  • umi : memang la dah besar nanti kawen jugak akhirnya....
  • anak : takut umi nak kawen....nanti kene mengandung...pastu tiap kali dapat anak kene belah perut...besar ye umi...dari atas sampai bawah....
  • umi : terdiam...gelak dalam hati...haha...ye la tu...pastu uminye pon tamatkan perbualan dan biarkan anaknye bermonolog sendiri.....
  • kami pun same2 tergelak...maklom...seawal darjah 4,5 dan 6....budak2 akan terfikir ke arah ini...tapi die tak tahu lagi hakikat sebenar macam mana seorang baby tu keluar dari rahim ibunye....yang diorang imiginasikan tiap kali deliver baby...perut kene dibelah besar2....sebab baby kan besar...
  • pada aku...bagus jugak mereka tak tahu awal2 bende ni...ye...orang tua2 kata...klu bijak sangat pon tak elok???ye ke...ke ye kan???bergantung pada persepsi masing2....
  • tapi mungkin antara sebab diorang terfikir macam tu...sebab lately diorang dah nampak perut cikgu echah la agaknye...semua excited....cakap ada baby dalam perut cikgu echah...budak2....tapi apa yang pasti...lately aku agak lemah lembut dan sangat sabar melayan budak2...agaknye aura ibu dah menyerap kot.....
  • Ramai jugak yang mula meneka2 jantina baby berdasarkan personaliti aku...dan semua tekaan diorang same je...termasuklah nenk aku...kadang2 aku pon rase camtu...tapi tunggu aje....tata...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...