Friday, May 14, 2010

Pemantapan Tatabahasa dalam P&P

  • Mood balik kursus.....mahu mengupdate sedikit mengenai bahasa....tapi apa kan daya...laptop ini masih belum mengizinkan....
  • BTW...kawan-kawan....bandaraya tidak boleh dieja rapat ye....kecuali Bandaraya Kuala Lumpur....yang lain semua kene lah eja jarak.....kot2 lepas ni ada bandar raya baru yang akan diwujudkan....
  • Kursus aku hadiri hari khamis semalam anjuran bersama Dewan Bahasa dan Pustaka beserta Pejabat Pendidikan Daerah Sabak Bernam....khas untuk guru-guru Bahasa Melayu yang baru...baru ke aku???hehe.....banyak muka muda.....aku yang dah tua...
  • Sebut pasal muda dan tua...baru2 ni sempat berbual-bual dengan anak murid aku....masa mereka sedang buat kerja yang aku berikan...kira sambil2 la....diorang tanye.....
  • Cikgu dah kawen ke?????aku pon cakap la dah....diorang jawab lagi...betul ke cikgu dah kawen...cikgu tipu kan???aitt....aku betul2 nak tergelak...walhal dalam sekolah tu ada sorang je lagi cik...yang lain semua puan....kat jadual waktu pon sah2 puan siti nooraishah.....
  • Tapi sampai ke sudah diorang semua tetap tak percaya lagi aku dah kawen...apa fgaktor...aku sendiri tak tau...yang diorang cakap...cikgu nampak muda je lagi...macam baru umur 19 je...ade ke patot???hahaha...aku betul2 rasa lawak...sampai aku cakap...cikgu ni tak cukup duit kecik daaaa.....apa2 pun...aku nampak muda la agaknye....pandangan mata anak murid.....btw...esok gotong royong perdana ye...semua sekolah satu Malaysia...ayoyo....hari ahad...dah hari guru...jadi...Selamat Hari Guru rakan-rakan guru sekalian....tata.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...