Tuesday, May 18, 2010

Guru Pembina Negara Bangsa

  • Selamat Hari Guru 2010 pada semua guru...Guru Pembina Negara Bangsa....Tema Hari Guru tahun ini yang juga sama dengan tahun lepas...kalau ikut kronologi dan kajian yang aku nampak...tema hari guru ni paling kurang pun akan digunakan untuk 2 tahun berturut-turut...mungkin banyak lagi visi yang belum dan mahu dicapai kan.....

  • Apa-apa pun...sambutan diadakan pada 17 Mei 2010...masa ni la nak tengok siapa yang glamour kan...ahakksss....tapi semua glamour uuu...btw...glamour tak aku....siap cikgu lelaki bagi aku plastik hitam..kan besar...dengan alasan...hadiah aku melimpah2...sampai jatuh di pentas....memang lawak...walhal semua sama banyak je....aku jugekkk....


  • Tahun ni aku dipertanggungjawabkan sebagai apa korang tau.....terpaksa...terpaksa......ahakkksss.......


memang katanya aku jadi mc sampai pencen..dan dilarang pindahhh...sedey ooo...alasan...??mungkin cikgu baru kot..tapi tetap memberikan komitmen sebaik mungkin walaupun malamnye suami aku dok bising2 risaukan aku yang tak buat2 teks mc aku....apapun....teks mc aku buat sebelum memulakan majlis....( jangan bagi tau Guru Besar ye...hehe)...tapi tetap sempat mereka 2 rangkap pantun dalam sibuk2.....pantun yang agak ngok ngek...nak dengar tak???

Kacak bergaya,cantik berseri,

Guru Perempuan juga guru lelaki;


Persembahan menarik setahun sekali,


Mari kita lihat guru menyanyi.

ni la yang aku ingat...lagi serangkap tu lupa lak aku..tapi bunyinye lebih kureng untuk menenangkan murid yang agak bising la masa tu...pantun dia atas aku reka sebelum nak panggil cikgu2 berikrar dan mendendangkan lagu Kami Guru Malaysia.....time aku berpantun jugak...time sebut guru perempuan...sure terhenti..nampak sangat guru perempuan kureng cun ek......persiapan hari tu agak meletop...siap pakai ni lagi....



tinggi korang kasut ni...suami aku hadiahkan...memang agak azab aku memakainya..tapi sebab hadiah...pakai la ye...lagi2 hari istimewa.....walhal....suami aku suh pakai g kenduri2....





Guru Besar, penolong kanan n YDP PIBG potong kek...kami ada 6 biji kek pada hari semalam...sebiji daripada YB Noriah Kasnon, sebiji daripada YB Khir Toyo, Bank Rakyat n Bake ( 3 biji )...kenyang makan kek...lauk2 usah citer..memang mantop......sponsor lagi...terima kasih pada pihak2 yang sponsor...bangga saya jadi AJK BAKE taun ni....lagi2 menjadi seorang pengacara majlis.....haha...



Barisan guru-guru wanita....dok bercerita pasal kek2 yang kami dapat...bayangkan la...beberapa minit je...mesti dapat kek..memang pesta kek...hehe...terima kasih...rasa terharu gak...didingati dan disanjungi....




Lagi gambar cikgu pompuan...cikgu pompuan memang suke dengan kamera.....





ni gambar den dengan Cik Nor Hasnee...memang suke glamour...tapi sebenarnya nak cakap...i gembira u...dapat fresah flower...terima kasih...terima kasih.....jom tengok hadiah lak nak???




ni la antara yang aku dapat....biasa la...banyak perhiasan....ada kain batik,kalkulator,towel n ayat qursi untuk digantung.....terima kasih anak murid...apapun...garang tetap garang ye...apapun...ada satu hadiah yang mula2 mengejutkan aku....apa die???





tengok kotak....ingat memang dah nak bagi pada perokok tegar iaitu suamiku.....rupa2 nye....




kalkulator rupenye....baguih...baguih.....btw...sekian la entry hari guru aku...moga2 terus semangat waja menjadi guru walaupun aku agak tensen...aku kene wakil sekolah jugak untuk sambutan hari guru peringkat daerah...layan je la....aduh..aduh...takmo..takmo sebenarnya.....dan gambar terakhir.....






gambar pada malam sebelum hari guru...aku,suamiku n baby aliff...anak saudara kami aka anak ayong....suka suami aku ngan baby...moga2 cepat la dapat baby...aminnn......




































































ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...