Wednesday, May 26, 2010

Ejaan

  • Menjelang musim peperiksaan pertengahan tahun ni...aku pun sibuk la mendrill murid...mendrill ejaan untuk murid....
  • Antara yang murid selalu eja salah ye....yang aku dapat find out la...iaitu :
  1. bekerja
  2. motosikal
  3. buaian
  4. situasi
  5. televisyen
  6. isytihar
  7. kokurikulum
  8. insurans
  9. koir
  10. temasya
  • Inilah sepuluh perkataan yang aku rasa selalu aku jumpa kesalahan murid mengeja....yang penting...masa nak menyemak jawapan...ada murid aku komen....cikgu cakap tadi nombor 9...eja koir...itu salah???apa???yang sebenarnya tak tau eja koir....cuba kalau kita yang dewasa sebut pun.....agak2 klu kite budak kecik tau ke nak eja koir...haha...tata....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...