Tuesday, May 4, 2010

Aku cuti kerana...

  • Aku sedang bercuti hari ini...dan tak tahu lagi mungkin esok pun akan disambung lagi agaknye.....nenek aku sakit kawan-kawan....
  • Memula time bangun tido n dah siap2 masak sarapan pagi n antar suami aku g keje....pastu aku pon siap2 nak g keje.....tetiba nenek aku cakap...along...sakit....
  • Cuaknye aku...aku tanye...sakit ape....nenek aku cakap sakit perut...tapi aku tau...ini sakit teruk sebab nenek aku cakap rase mencucuk2...rupenye dari pukul 3.30 pagi nenek aku dah ke jamban....sian nenek aku...jadinye tak jadi la g sekolah...konon nak masuk lewat je la kan..maklom kelas mula 8.40 pagi....
  • Bila sampai klinik 24 jam...doktor tengah berehat tapi aku tak peduli..terjah je...tolonglahh....nenek saye sakit sangat...masa tu kul 7.00 pagi....then..nurse panggil masuk...untuk melegakan mentaliti nenek aku agaknye die ambik jugak le tekanan darah n gula....walhal klu ikut aku...cepat la check perut nenek aku....kesian nenek aku....aku mintak jugak nurse panggil doktor waktu gak...maybe doktor tu baru bangun tido...banyak patient ke sangat malam tadi doktor ooiii...die check tekan-tekan perut nenek aku.....kuat2 lak tu...sian nenek aku...dah tua...perutnye dah lembik....masa tu gak aku fikir lagi2 time urut perut nenek aku...ni la perut yang mengandungkan 10 orang anak( 2 dah meninggal time kecik) dan teringat jugak perut mak aku yang mengandungkan kami adik beradik...ada sedikit rasa takut.....hehe....
  • Dah abis check...doktor bagi arahan dan terus ketempatnya nak ambik jarum suntikan...uishhh...aku takut betul...dah la semalam kene suntik....aku bagitau nenek aku....nenek aku cakap tak nak...tak nak...die tak makan ape2 lagi...aku bagitau doktor...punye lah tak mesra alam....terus die letak...blah...n muncungkan mukanye...pastu nurse bawak ubat dalam kuantiti yang agak banyak...dan nenek aku telan...sian nenek aku...sungguh tabahnye die....
  • Balik rumah...memang nenek aku tak bermaya...dalam keta dah berpa kali muntah...pastu aku cakap...woo dok umah jap ye...along nak g skolah jap...kul 10 along balik....nenek aku nangis....die cakap...wakdan nak tinggal dengan siapa....aku pon rase nak nangis...bengong tul aku...ingat nenek aku tu sakit main2 ke....aku col...Guru Besar yang angkat...cuak jugak oo....dan aku pun bercuti....
  • Balik rumah aku memanaskan tuam yang mak aku belikan tuk nenek aku...tuam..tuam dan tuam...tapi korang tau la...orang muda ni kene belajar banyak tuk jaga orang tua...harap aku...memang hancus....takat masak,angkat,baringkan n tukarkan itu dan ini pandailah kan...tapi petua orang dulu2 satu pon tak tau.....nasib baik tetiba...mak aku balik...memang suddenly tau...macam tau2 je nenek aku sakit..walhal aku belum bagi tau sesiapa pun anak-anaknya...suami aku pon aku lupe nak col disebabkan sibuk layan nenek aku.....
  • Jadi mak aku suh amik daun betik...layukan...sapu minyak dan tekapkan di perut nenek aku...tuk untuk sakit perut...pastu mak aku suh rendang beras sampai itam bagi nenek aku minum...tuk sakit perut gak...last sekali mak aku suh aku amik daun belimbing buluh...rebus n bagi nenek aku minum...untuk pening kepala tak silap aku.....
  • Pastu nenek aku semakin ok sikit walaupun skang ni badannye rase berbisa dan seluruh badan dah panas...aduss...cepatlah nenek aku sembuh...kesian tengok...tak ada makanan masuk...semua dimuntahkan je.....tu pon mak aku watkan bubur.....aku sedih...aku sedih...sampai petang ni nenek aku masih tak larat lagi...aku baru panaskan balik bubur n bagi air horlicks.....
  • Akak2 kat sekolah semua ingatkan aku dah demam kesan vaksin semalam...memang harini tepon aku hotline la..sorang-sorang telefon dok risau....terima kasih akak2....memberi semangat pada aku....kalau woo masih belum sembuh lagi...esok den cuti lagi.....moga2 makin kuat woo aku...doakan ye kawan-kawan....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...