Thursday, March 4, 2010

I hope...I love....


Gambar Atas : Kitorang transit kat Bangladesh...coz kami naik BIMAN Airlines.....yang bestnye....tiap kali makan mesti makan nasi minyak ada ayam menyorok dalam....memang tip top...

Gambar bawah : Kak Maz, aku n mama....after miqat di Tanaim...n lalu pintu hilton...terus masuk masjidil haram n kerjakan umrah...habuk agak banyak...mama tutup mulut dengan towel


I hope to be there again...cheeewaahhhh....cakap orang putih....aku berdoa dan berharap...aku akan ke Tanah Suci semula...bersama suami tercinta...semoga dimakbulkan....

Mengapa yang aku teringat semula...sebab malam ni malam jumaat....baru nak insaf ye????tak jugak....tadi aku baca yasin...biasa la.....teringat2 sangat....masa ada kat Mekah...malam2 jumaat...biasanye kami lama duduk bertafakur di Masjidil Haram.....kadang2 daripada lepas asar terus ke lepas isyak.....kalau puasa...lagilah seronoknye...murah rezeki.....

Bila berada di sana...nyaman nye segala...takde ape yang perlu aku fikir......kadang2 aku fikir....orang cakap takut jugak nak ke mekah....sebab tuhan bayar cash apa2 dosa kita yang kite tak bertaubat...membuatkan ada timbul sikit perasaan takut tu...tapi bile kite dah tiba di sana...sebenarnye tuhan maha pengasih dan penyayang pada umatnya...asalkan niat di hati ikhlas....terharu sangat rasa di hati....aku diterima....walaupun aku rasa hina...siapalah aku di sisimu Ya Allah...


banyaknye yang aku ingat tentang di sana,....dengan kelunakan suara imam yang mengalunkan bacaan solat serta azan...maha suci Allah....merdunyaaaa.....dengan keenakan nasi arab yang tiada tandingan....dengan kecantikan dan keunikan reka bentuk dan reka corak bangunan......segala2nya...di bumi yang barakah....semoga kakiku sekali lagi digerakkan ke sana semula......rindu ku yang teramat mendalam......




Ada banyak doa2 dan beberapa petua yang aku belajar daripada seorang ustazah....aku turut buat beberapa saranan daripada ustazah tersebut...pada aku semuanya kite berusaha...yang menentukan Allah S.W.T......


Aku,mama n acik leha...bawah pokok kurma di ladang kurma....








Anyway....ada sedikit petua untuk berdoa tujuan mencari jodoh di sana tau...hehehe...sape2 berminat leh la kontek aku tuk mendapatkan doanya dan tempat yang mustajab....apa2 pun ingat...kita hanya berusaha...semua atas ketentuannya juga.....






ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...