Monday, March 1, 2010

Dah hari isnin ye rupenye....

Bila hari isnin tiba.....mesti ade sikit maleessss dalam jiwa....hahhaa....kene keje dah rupenye hari ni....rase tak sabar nak jugak hari jumaat yang seterusnya...hehehe...lagipun tak lama lagi ada cuti sekolah lagi seminggu.....
Sebenarnye ade bende best aku nak cerita...tapi gambonye kat hp suami aku lak....jadi kene tunggu die balik .....uhukkkssss...tak tau hari ape....

anyway...pra gambar nye aku nak tunjuk.....sebenarnye...aku dah terbeli rantai tangan yang baru...alkisahnya...aku memain dgn laki aku....tepis punye tepis...sekali tergesel tangan nye kat tangan aku...opppsssss.....terputus dua.....sedihnye rase aku tak tau nak kata.....memang down habis....nape aku downnn????sebab itu rantai tangan batal air semayang selepas nikah...kira baru 3 bulan lebih digunakan.....
memang tak larat punye sedih.....petang after gia menikah dan after rantai tangan tu putus....aku memang terlampau sedih...sedih sebab apa.....sebab dah tau suami aku yang hadiahkan...tapi malam sikit sebelum kami nak ke rumah pak itam...suami aku ajak pegi kedai emas.....hehehe.....die cakap meh la g ganti yang lain...klu repair pun sure lambat....aku memang salahkan die sebab aku cakap die la yang putuskan...jahatkan aku....
ada plak gambo terakhir aku bersama rantai tangan love aku yang dah dileburkan....

gambo dgn adik ipar aku ni....kat bilik pengantin gia...simple n cun....

tu la gelang luv2 aku...yang dah tukau jadi gelang bulat2 plak...tq to suami aku...sebab aku dapat gelang baru...hehehe....alkisahnye nape suami aku belikan gelang luv2 ni dulu tuk batal air sembahyang pas nikah aku????

Alkisahnya...die g ke bank...nak wat urusan ape untuk opisnye pon aku dah tak ingat....die nampak akak bank pakai rantai tangan luv2 gak....pastu di cakapnye kat akak tu...kak...lawa la gelang...beli kat mane ek.....tau ape akak tu jawab.....apasal ko nak rompak aku ke.....hahaha...actually diorang bergurau2 je....dah selalu berjumpa....
semenjak jumpa akak tu la,suami aku berazam nak mengadakan seutas rantai tangan kepada aku...tima kasih la akak bank...sebab sekurang2nya...saya dapat rantai tangan luv2....dan ini la rupa bentuk rantai tangan aku yang baru.....simpla...tapi nilai kasih sayang itu aku sangat hargainya...tq my darling diamond umbrella....




ada loceng-loceng lagi...hehehe...... mula2 aku cakap dgn tokeh tu.....alahai...nape takde luv2.....die cakap boleh tambah...jadi pepaham je la...mahu beberapa gram tambahnya...harga emas dah naik semakin dasat iaitu RM 138 per gram time kitorang g....tapi time meleburkan emas lama tu...baru suami aku paham mengapa aku suke beli emas......
sebabnya...ia seolah2 kite menyimpan wang....misal kata kalau terdesak....emas tu boleh digadai ( janganlah mintak2)....ye la mana lah tau kan....dan gadaian itu memuaskan hati kita sebab mengikut pasaran sekarang...emas masih belum mahu turun harganya...malahan makin mencanak2 naiknye.....susut nilai aku hanyalah lebih kureng RM 150.....
Tokeh emas kata lagi....takpe la takyah luv2.....luv2 sudah ada di hati abang....pandai kan ayat customer.....pendek kata....eh,,,,aku ni anak mami ke????hehehe...tapi percayalah korang...biler korang dah bermula...susah betul nak mengikis tabiat kaki melangkah masuk ke kedai emas.....
doakanlah rezeki aku makin murah.....aminn.....


ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...